Gå til innhold
Arkivverket

[#53256] skrifttyding Vanse, Vest-Agder, 1784 - ekte/uekte?


Gjest Harald Søren Storaker
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Søren Storaker

Eg har problemer med teksten ved dåpen til Jørgen Ørbech 38. Eg har tolka det slik: døbt Gunder Hansen (?) barn født 21-ste ditto: test Jørgen Johannes Ørbech (?) (?) (?), Inger Maria Ørbech, Margretha Cathrina ØrbechDen siste fadderen er kjent, men ikkje dei andre. Eg har registrert morfar til barnet som degn Jørgen Berntsen Ørbech, og onklane Johannes Jørgensen, f. 1755, og Jørgen Jørgensen, f. 1764. Ingen Inger Marie. Og eg har notert vielse i Amsterdam 1786, så eg lurer på om det står noe om ekte/uekte?Eg kom over denne dåpen da eg leste i kirkeboka i forbindelse med tema 53190 [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebattT.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=53190&sok=&startnr=1&antall=50&spraak=&nr=7&antinnlegg=18#anker>Lenke Da dukka der opp et navn som eg i min database har registrert døpt i Amsterdam, se tema 52961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Min lesemåte: Døbt Gunder Hansen Farsunds Søn fød d. 21de dito test. Jørgen Johannes Ørbech, Arnoldus Farsund, Inger Maria Ørbech og Magrethe Cathrina Ørbech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Takk for kjapt svar!Eg ville tru at dersom barnet var født utenom (før) ekteskapet, så ville moras navn vere nevnt? Familysearch LDS IGI har notert vielse for Gunder Hansen og Aasille Ørbech i Amsterdam 1876. Lenke Men det er trulig bare gjetning. Eg får leite videre etter vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.