Gå til innhold
Arkivverket

[#53270] Folketelling 1912


Gjest Kåre R. Nilen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Det finst ingen landsomfemnande folketeljing i 1912. Derimot finst det kommunale teljingar i ein del byar. Så vidt eg veit er det ikkje konkrete planar om å gjera nokon av dei tilgjengelege i Digitalarkivet med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Statlige tellinger etter 1907 har alle en 100-års sperrefrist på seg, så nei.Er det noe spesielt som du kun kan få vite i 1910-tellingen, kan det søkes om innsyn hos Riksarkivet. Dette kan du lese mer om her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Det er vel i januar (1. januar?) 2011, 1910-tellingen dukker opp?Det er jo greit å si ifra, slik at de som venter seg tilgang i januar 2010 ikke blir veldig skuffa og vonbrotne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nei det er i 2010 den vil komme,men ikke januar. Tellingstidspunktet var 1. desember 1910, følgelig blir den tilgjenlig i desember 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Hmm... 'Digitalarkivet kan ikkje leggja ut opplysningar om levande personar, og opererer derfor med strengare grenser...'. Men Arkivverket kan! Lenke Håpar at ikkje dette også vert innskjerpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Tolkar eg (10) rett, kan ikkje Digitalarkivet legge ut databasar eller andre kjelder som kan innehalde namn på personar som er fødde for mindre enn ca 100 år sidan, dvs. at t.d. seinare kommunale folketeljingar ikkje vil bli lagt ut her. Riksarkivet vil derimot kunne legge dei ut fram til ca 1930???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Både Digitalarkivet og Riksarkivet er delar av Arkivverket og underlagt same regelverk.Spørsmålet om sperring er det informert om mange stader, m.a. i tema 40712 og her: Lenke.Ynge Nedrebø klargjorde dette i eit innlegg som eg i farten ikkje finn att: det er forskjell på søkbare personopplysningar i databaseformat (slik dei i prinsippet ligg på DA) og bilde av (skanna) kjelder som kyrkjebøker o.a. desse siste er ikkje søkbare på same måte som databasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me kan ta ei kort oppsummering:Når det gjeld folketeljingar er me underlagt statistikkloven:'§ 2-7. Opphør av taushetsplikt.Taushetsplikt etter denne lov for opplysninger om personlige forhold opphører etter 100 år. Taushetsplikt etter denne lov for opplysninger om drifts- og forretningsforhold og tekniske innretninger og fremgangsmåter opphører etter 60 år.'Folketeljingar kan altså ikkje leggjast ut før dei 100 år.Når det gjeld anna materiale er reglane slik at ein må ha konsesjon for tilby personopplysningar i SØKBAR form. Slik konsesjon må ein ha for kvar enkelt database. Men så er det slik at personopplysningar er oppplysningar om levande personar. Minnest eg rett vil det også ofte vera krav om varsling om ein legg ut informasdjon om levande personar. Då blir det slik at me berre kan leggja ut databasane våre når dei berre innheld informasjon om folk me kan rekna med er døde.Databaser som berre inneheld ikkje-søkbar personinformasjon, som t.d. skanna kyrkjebøker, er ikkje underlagt dei same strenge reglane. Då er det reglane som kjelde for kjeldetypen me må halda oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Takk for oppklarande svar. Etter det eg har forstått er dei kommunale folketeljingane berre sperra i 60 år. Eller har eg misforstått? Slik eg skjønar det vil ein då ikkje kunne lage databasar som inneheld kommunale folketeljingar etter ca 1905, medan ein kan legge ut skanna bilete fram til ca 1930 (då det vart vanleg med adopsjonar).Eg meiner at det uansett bør gjerast klart på [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=0&knr=&katnr=4&aar=&dagens=&emnenr=0>Lenke at reglane gjeld databasar, og at det gjeld andre reglar for ikkje-søkbart materiale (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for tips om å oppdatere teksten til Kyrkjebøker. Det er gjort. Jeg oppdaget samtidig at teksten ikke har vært oppdatert siden vi flyttet grensene i 2005. Det er altså 1910 som gjelder for døpte, 1925 før konfirmerte og 1930 for viede.Jeg skal også få lagt inn tekst på siden for skannede kirkebøker i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Om eg forstår regelverket Jan refererer til i (14) rett, kan for den saks skuld både dei landsomfattande og kommunale folketeljingane leggast ut _som bilde_ (t.d. skanna frå mikrofilm eller originalskjema) om dei er nyare enn 100 år. Det ein ikkje har lov til er å _registrere slik informasjon om nålevande personar i databaseform (søkbar)_ og legge ein slik database ut på nettet. Det vil og gjelde for dei kommunale folketeljingane.Men desse er (så vidt eg forstår) ikkje underlagt statistikkloven, og er dermed offentleg tilgjengelege _på papir_ etter 60 år.Korriger meg gjerne viss eg har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Skannede tellinger som ikke er underlagt statistikkloven av 1907 kan legges ut, dvs. er det statlige, må de være fra før 1907, er det kommunale, må de være eldre enn 60 år.Merk at selvom alt skulle formelt ligge til rette for at en skannet kilde kan publiseres, så er det ingen automatikk. En må ta stilling til kilden, opplysningene i den og i hvilken grad en publikasjon kan påvirke gjenlevende/pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.