Gå til innhold
Arkivverket

[#53275] Ole Olson Haugaarden, fødd i Rendalen 1828 - flytte til Bud 1844 - kven var han?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Tune for nye spennande innlegg. So vidt eg kan forstå, har du løyst dette problemet gjennom dei siste funni dine!''Vår'' Ole Olson er altso fødd i Rendalen 27.3.1828, og mori heitte Maren Larsdotter.Etter dette står det i grunnen berre att å sjå nærare på VIGSLI til Ole Olson og Maren Larasdotter frå Rendalen 1828 for ¨å sjå kva gardsnamn som kjem fram der...? Kanskje Lars Ove har høve til å ta seg av det?Elles er det framleis eit spørsmål korleis namnet Haugaarden er kome til denne huslyden...Nok ein gong ein stor takk for god hjelp!Med venleg helsing,Lars E. Øyame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg vonar Rune tilgjev meg ''prenteleifen'' i føregåande innlegg. Det var ikkje meiningi å døypa deg på ny...!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Sande

Paret i dette tema budde på garden Rødal store i Hustad Sogn under Bud Prestegjeld. På nabobruket Rødal lille var det og ein Ole Olsen, av lokal opprinning. Han kunne godt vere fadder som Rune omtalar.Maren Olsdotter er nok skrivefeil for Maren Larsdotter. Paret Ole og Maren har ei dotter Gjertrud konfirmert april 1846 (nr 5 i scanna kyrkjebok) Ho må vere fødd ca 1830, og eg strevar med å lese fødestaden, Mømbsmoen eller liknande.Lars nemner Bolsøy eit par stader i innlegga. Var dei innom der og før dei slo seg ned på Hustad?Knut Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Er det ingen som har sjekket bygdeboka for Øvre Rendal, av Jacob Breda Bull ? Han har jo fått med så mye, så jeg tenkte kanskje at både Ole Olsen ( Haarset ) og hustru Maren Olsdatter kunne være nevnt der ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Knut Reidar for nytt interessant innlegg.Eg lyt retta meg sjølv; eg veit eg har skrive Bolsøy fleire stader, men dette er feil. Eg har dei siste dagane òg jobba med ein heilt annan huslyd i Bolsøy, so dette var berre ei ''kortslutting''!Eg er elles òg interessert i fleire detaljar om bustadene til Ole Olson og Maren Larsdotter, både i Rendalen og i Bud.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjartekleg takk ogso til Thorbjørn for nye innlegg.Eg har ikkje hatt høve til å sjekka bygdeboki for Øvre Rendalen, men det kunne vore spennande å høyra kva Bull har skrive om desse Ola'ene som tydeleg var halvbrør med same far og fødde same år, berre det at mødrene var MAREN LARSDOTTER og METTA OLSDOTTER. FamilySearch har tolka Metta som Maren... Var det kanskje sonen til Metta som døydde ugift på Berge i Rendalen i 1849 (jmf. innlegg #11)?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Ole Olsen Haarset nevnt i innlegg 11 og 21 ble gift i 1828 på Hårset med Maren Larsdatter. De bodde en tid som inderster på Mømsmoen. Han var født i 1798, hun i 1801. De hadde barna Ole (født 1828 død 1849), Gjertrud (født 1830), Lars (også født 1830) og Haagen (født 1838). Alt i følge Jacob B. Bulls bygdebok for (Øvre) Rendalen. Nå skal det ikke nektes at jeg av og til sitter igjen med en følelse av at folkelivsskildreren Jakob B. Bull av og til virker å være mer dikter enn bygdebokforfatter. Hans opplysninger bør nok tas med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Et poeng glemte jeg, Bull skriver at Ole Olsen (født 1798) er ukjent i den forstand at han nok ved giftermålet kalles Ola Olsen Haarset men at han ellers ikke kan ettervises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!'Ole Olson, f. ''uægte'' 8.3., døypt 27.4.1828 av dreng Ole Olson Haarset og jenta Mette Olsdotter Søndre Høye.' Om man ser godt etter på bildet av kirkebokinnførselen av dåp i innlegg 16, kan navnet like godt være Mallene. I Ft 1801 for Rendalen, Høye No 1, finnes Hellene Olsdatter, 5 år gammel med foreldre Ole Jensen og Magnhild Jonsdatter. De har også barna John Olsen og Gjertrud Olsdatter. Blant fadderene til Ole Olsen f. 8. mars er John Olsen Høye og Gjertrud Olsdatter Søndre Høye. Under Begravde Ytre Rendalen 1829-1900: d. 06.02.1856, grl. 19.02.1856 pige Malene Olsdtr., Høye eller Granviken, 61 år gammel.Jacob B. Bulls bygdebok for (Øvre) Rendalen, under Søndre Høye, kan kanskje si noe mer om disse folkene. Mvh. Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

De har også sønnen Ole på 1 år i 1801.Han er da kanskje identisk med Ole Olsen Haarset i 1828. Det forklarer jo hvorfor John og Gjertrud Høye var faddere 8 mars. De var jo da søsken av Ole.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Mallene Olsdatter Søndre Høye og Ole Olsen Haarset sønn Ole tror jeg vi kan legge til side. Jeg har sett litt på fadderne til Ole Olsen f. 1828 med foreldre Ole Olsen Haarset og Maren Larsdatter.Fadderne er så vidt jeg kan lese: Erich Jacobsen Haarset og kona, Haagen Olsen Sømaaen og kona, Thore Larsen Berger og Ingri Larsdatter Berger.Hvis man kan tenke at fadderne var av tjukke slekta: Fadderne Erich Jacobsen Haarset og kona: Erik Jacobsen Haarset ble gift i 1805 med Berit Olsdatter Nordistu Hangard (Jacob B.Bull: Øvre Rendalen, Gårdenes og slektenes historie, s. 91.) Blant Berits 6 søsken finner vi i følge ft 1801 under Haandgaarden NO 1: Gunder Olsen, 17 år, Haagen Olsen, 12 år og Ole Olsen, 5 år. Fadder Haagen Olsen Sømaaen kan være den Haagen som bor på Hangaarden i 1801. Den 1. juli 1832 døper en Haagen Olsen Sømaaen og kona Gjertru Johnsdatter sønnen Haagen i Rendalen. Faddere til Haagen er Daardi Eriksdatter Haarset, Lars Michelsen Tufsingdalen, Siri Sevaldsdtr. Lombnes, Niels Eriksen Mømb, Maren Larsdatter Berger.Dordi Eriksdatter Haarset (Nordre) f. 1805, er datter til Erik Jacobsen Haarset (Nordre) og Berit Olsdatter Nordistu Hangaard. Fadderene Thore Olsen Berger og Ingri Lardatter Berger: På S. Undseth No 3 i ft. 1801 finnes Lars Thoresen og kona Anne Pedersdatter med barna Thore Larsen, 5 år, og Ingrid Larsdatter, 2 år.Fra begravede i Rendalen (Digark): d. 1829, 1303, og grl. 21.03, Ingri Larsdtr., gaarden Berger, 30 ¼ år. Når Ole og Marens datter Gjertrud blir døpt 7. febr. 1830 er Gunder Olsen Hangard og kona blant fadderne. Så, Ole Olsen Haarset kan være den Ole Olsen, 5 år gammel på Hangarden no 1 i Ft 1801 for Rendalen, og Maren Larsdatter kan være søster av Thore Larsen og Ingrid Larsdatter på S. Undset i ft. 1801. Denne familien kan senere ha kommet til Berger. Når Ole Olsen og Maren Larsdatter døper barna Gjertrud f. 1830, Ane, f. 1832 og Lars f. 1836 nevnes Berger/Storstu Berger som bosted. (Se Digitalarkivet Døpte i Rendal og kirkebok for Rendal 1829-1852) Når Ole Olsen står oppført med Haarset i 1828 når sønnen Ole døpes, kan skyldes at han er på Haarset hos sin søster Berit Olsdatter Nordistu Hangaard. Kirkebokinnførslen for vielse mellom Ole Olsen Haarset og Maren Larsdatter 29. mai 1828 (IGI Familysearch) i kirkeboka for Rendal, kan kanskje si om dette er riktig og likedan bør Rendalsboka av J. B. Bull under gårdene Haarset, Hangaard og Berger sjekkes. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Øystein, Randi og Rune for nye spennande innlegg!Eg trur du, Randi, er svært nær sanningi i det siste innlegget ditt, og eg er samd i at vigsli frå 29.5.1828 vert svært viktig for å prova kven Ole Olson og Maren Larsdotter verkeleg var. So eg vonar Lars Ove har sett desse innleggi...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hei Tore! Ja, vi forstyrrer nok temaet og det beklages, men jeg er sikker på at han jeg husker som det gikk TV-program om(Det er mange år siden det gikk) het Hangaard, og han var høyt oppe i årene. Det var liksom det navnet som slo meg da jeg leste innlegg 1, men for all del, det kan være et feilspor. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Beklager nok en forstyrrelse, men det ser ut som det iflg. lenken i innlegg 40 at det har vært flere 'Sølensjøkonger'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Lars Ove for kjapp ekspedisjon, samstundes som eg vonar du let det vera att litt av dørkarmen på Statsarkivet...Me vert vel ikkje heilt kloke på opphavet til Ole Olson; han synest vera for ung til å vera Ole Olson på Hangaard 1801(?), men det må vel vera BERGER som står som namnet eller bustaden til Maren Larsdotter, so den biten er i alle fall grei...Eg tek elles gjerne imot ytterlegare kommentarar...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LarsDørkarmen er ok, men jeg leser det som Haugaard. Kan det stemme? Og Berger er nok riktig ja.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Heisan, eg er ikkje so sikker på dette med Haugaard. Eg tykkjer absolutt det ser meir ut som Haarset, sjå òg forlovaren hans...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei! Det er ikke godt å si om det er Ole på Hangaarden no 1 i 1801 vi har med å gjøre. Det står Haarset ved vielsen også. Her er noe mer å fundere over: Ved kirkebokinnførselen for Ole Olsens (den eldre) død på Hustad (Bud) i 1878, er det oppgitt 1794 som fødselsår og Røros (!?) som fødested.Ved søk på IGI (familysearch) dukker det opp en Ole Olsen f. 1796 i Rendalen med foreldre Ole Haagensen og Gjertrue Gunersdatter. Denne opplysningen er lagt inn av et medlem av LDS Church. Det samme gjelder opplysningene om Haagen Olsen, f. 1789, Anne Olsdatter, f. 1786, Gunhill Olsdatter, f. 1793, alle i Rendal, Hedmark, med foreldre Ole Haagensen og Gjertrue Gunersdtr. På Haandgaarden no 1 i 1801 som foreldre til Ole Olsen, 5 år, står det Ole Haagensen og Jertrue Gundersd. Kirkebok for Rendal 1733-1787, vielse 1780, side 211 viser Ungk. Ole Haagensen Handgaard og pigen Giertrud Gundersd, ibid, spons: Eric Biøntegaard og Lars Mømb, copulered 25 octob.I dag ble scannet kirkebok for Rendal 1788-1814 lagt ut. Under konfirmanter 1813, side 23, nr. 18 finnes Ole Olsen Handgaarden. Jeg kan ikke se at det er skrevet noen alder på ham. Kirkeboka oppgir heller ikke navn på foreldrene til konfirmantene.Under konfirmerte 1812, side 21, nr. 15: Thore Larsen Jordet, 16 år og konfirmerte 1814, nr. 28: Ingri Larsdatter Jordet, 16 år. Garden Jordet er ikke nevnt i ft. 1801, i ft. 1865 finnes garden Berger Jordet og flere Bergergarder. Mvh. Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Beklager at jeg nok en gang forstyrrer temaet, men jeg tror jeg har kommet på fornavnet til 'Sølensjø-kongen' som det gikk TV-program om(innlegg 40), jeg er ganske sikker på at han heter Haagen Hangaard. Men han er vel av mye nyere dato enn personene temaet omhandler. Dette får tas bare som et apropos fra sidelinja. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.