Gå til innhold
Arkivverket

[#53283] Arendal kirke i Stokke, Vestfold?


Gjest Annelise Brahtz
 Del

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Tiptipoldefar Christopher Jacobsen Ramsom (Ramsum) confirmeret i Arendal kirke 5.oct.1788. Eksisterer denne kirke idag - og hvor lå/ligger den? Jeg synes at jeg har nærlæst alle kart uden at finde den.Hilsen Annelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiDet er Arnadal kirke i Stokke, Vestfold. De skrev Arendal i stedet for Arnadal på den tiden. Om det er den samme kirken som den gang er jeg litt usikker på. Kjenner ikke historikken. Men i lenken under så synes jeg kirken ikke ser så gammel ut.Prøver å legge inn bildet av denne kirken fra Dis-Norge sine sider Lenkemvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Den nåværende kirken i Arnadal (bildet som er lenket i innlegg 4) er fra 1882.Stokke, Skjee og Arnadal er sogn i Stokke prestegjeld. Gården Ramsum ligger i Skjee sogn. Ved konfirmasjonsgudstjenesten var alle prestegjeldets konfirmanter samlet, og det gikk på rundgang hvilken kirke gudstjenesten ble holdt i. Følgelig var konfirmasjonsgudstjenesten som regel hvert tredje år i Arnadal på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiSer at jeg glemte permanent sidelenke. Her er den: LenkeDet er skifte etter Anne Kristoffersdatter i 1799: Ramsø 23.10.1799 Sk.pr. 12, fol. 721 Avdøde Anna Christophersdtr. Enkem. Jacob Hansen. Barn: 1. Christopher myndig, på Adskim i Anneboe. 2. Helvig 19 år. Løsøre: 550 rdl. Tilst. gjeld: 805 rdl. Jordegods: 600 rdl. ¼ part af fullgården Ramsø: 1 ½ bpd. smør m.b. Brutto: 2402 rdl. Netto: 2208 rdl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.