Gå til innhold
Arkivverket

[#53290] Johan Kristiansen fra Fredrikshald til Kristiania


Gjest Ellen Govertsen Trøgstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Han skal være født 24/4-1846 i Fredrikshald. men jeg klarer ikke å finne dåpen og da heller ikke hans foreldre. Datoen har gått igjen i flere kilder, så den er nok riktig. Det er flere Johan i området, men ingen har den fødselsdatoen. Jeg har lett i Halden og områdene rundt, men forgjeves.Han skal ha reist til Kristiania i 1868 og slo seg ned i Rødfyldgt. 5 og senere 27. Han giftet seg i 1884 med enken Abigael Hansen f. Andreasdatter fra Drøbak og de fikk en datter i 1885. Det som er merkelig er at jeg finner heller ikke ekteskapet.Kan noen gi meg et tips hvor jeg skal lete.mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Takk skal du ha CarstenAt Johan og Abigael hadde et barn til sammen var det ingen som visste. Jeg har funnet en Kristian Kristiansen f. 1877 i ft 1900 i Bergensgade 30B. i Kristiania. Det kan være det er han? Jeg leter etter konfirmasjonen. Fødselsåret 1837 som er oppgitt for Johan har jeg aldri sett før. Det ga ikke noe resultat da jeg søkte i Halden. mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.