Gå til innhold
Arkivverket

[#53312] Rørlegger Hagbart Eriksen i Kristiania adressebok for 1879


Gjest Øystein Klokkerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Klokkerud

Jeg leter etter en rørlegger ved navn Hagbart Eriksen, evt. Hans Hagbart Eriksen, født 1856. Hagbart står oppført med bosted Kristiania ved datteren Anna Maries dåp i Rygge 26.01.1879. (Barnet ble født utenfor ekteskap.) Da jeg er bosatt i Bergen, håper jeg at noen kan hjelpe meg med å finne ham i en adressebok for Kristiania fra denne tiden. Den eneste Hagbart Eriksen jeg finner som er født rundt dette året, er han som iflg. FT 1865 er bosatt på gården Engelstad, Næs på Hedmark og er født på Lillehammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er vel denne Habart Eriksen som du lurer på er far ? LenkeDet finnes noen med samme navn i 1875-tellingen, men fødselsåret passer ikke helt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes en Hagbart Emil Eriksen som er lokomotivpuser her fra Kristiania ? Kan det tenkes at rørleggeren har skiftet yrke? Aldersforskjellen er ikke umulig. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.