Gå til innhold
Arkivverket

[#53315] død Erik Madsen 1852+Stange


Gjest Jonny Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jonny Kristiansen

Hei!Lurte på om noen kunne tyde hva det står på dødsfallet til Erik Madsen død 1852 i Stange. Hilsen Jonny Kristiansen

bilete3624.jpg3 død.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, det var den nok. Jeg bare kopierte hele lenken, men det var vel en av de siste begravelsene i 1852 og var således kommet med på siden til neste kirkeår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Kristiansen

Hei igjen!Og tusen takk for utvist interesse!!!! Men ytterst ut til venstre står det noe som jeg ikke klarer og tyde,men det er kanskje ikke noe viktig. V.H Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg lurer på om det er en henvisning til høyre side nederst. Der står det noe spesielt. Og han er den eneste som er understreket og det står et kryss ved navnet hans. Og det står også noe jeg tror en dato under - paa Gorovangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var ikke lett å skjönne - jeg greier litt:... i en Krukke i en Madbod formontlig ... dertil af ... tærendes Sykdom ... en datter - Ester Dådal af 11 feb 1853 ... fra Amtmanden og ... til ... for Begravelsen.Får ikke noe særlig mening ut av det da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan det stå: Hængt sig selv i en strikke? i en matbod, formontlig bevæget dertil af sorg over stærk tærende sygdom. Han ... i evighed .... kone, og har kun et barn, en datter- efter seddel af 11. febr. 1853 fra Amtmanden er intet til handes? for begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.