Gå til innhold
Arkivverket

[#53319] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Kan noen hjelpe meg helheten i følgende tekst:Døpte anno 1719, nr. 19: Lenke'6. Augusti ft uegte barn - Anne Mot... Maren Jensdatter Thuse m ...... for Thomas Povelsøn Vdner til Daaben var P?aals Anne i Næsset Jordmoderen? , Ragnhild Sisselef? Knudtsens ................ og Anne Longums i Bendictskleven, item Degnen Feder Falendam, ....... Gunner Arnesøn og ........ Ole Nielsøn. ..... faderen til barnet NB!(1) Anno 1719 ? 8 Aptil kom Maren Jensdatte Thuse til meg og ........ ..... .... Michel Arentsøn Scheen .. Matros i Kongens Tieneste. .. da var for i Arendal, og D 10 April blev troloffet med Hilleborg Knudtsdatter ... .. i Bendictskleven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Gjør et forsøk, men greier ikke alt.6. Augusti - Et u-egte barn - AnneModeren - Maren Jensdatter Thuse en tienestepige hos Thomas Povelsøn.Vidner till Daaben var B??aals Anne i Næsset, Jordemoderen, Ragnhild S?? Knuthssens, ................ og Anne Ole Longums i Bendictskleven, item Degnen Feder Falendam, Klocheren Gunner Arnissøn og Ringeren Ole Nielsøn. Angaaende faderen til barnet NB!(1) Anno 1719 D 8 April kom Maren Jensdatter Thuse til meg og bekiendte sig beliggen af Michel Arentssen Scheen en Matros i Kongens Tieneste, som?? da var her i Arendall, og D 10 April blev troloffet med Hilleborg Knudtsdatter, en pige i Bendictskleven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk skal du ha!Da forstår jeg sammenhengen.På FamilySearch er Thomas gjort til faren:ANNE THOMASEN Pedigree Female Event(s): Birth: Christening: 06 AUG 1719 Arendal, Aust-Agder, Norway Death: Burial: Parents: Father: THOMAS POVELSSEN Family Mother: MAREN JENSDR THUSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Opplysningene på FamilySearch er av varienrende kvalitet. I dette tilfellet virker det som det er en kirkebokavskrift. Dårlige norskkunnskaper hos den som gjorde avskriften, kan være en mulig forklaring på feiltolkningen.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.