Gå til innhold
Arkivverket

[#53337] Hvordan forandre man navn på en lenke?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Som mottaker av en lenke kan du ikke forandre navnet. Du forandrer jo navnet hos deg selv ved å legge den inn blant dine FAVORITTER, slik at det gir lesbar mening for deg selv. Digitalarkivet ligger hos meg som Digitalarkivet. Var det dette du egentlig var ute etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Nei.Jeg må visst være mer presis.På en hjemmeside er det lagt ut: Litograf Alexander Hugo Køhler, gift i Korskirken 17. juli 1900 med husholderske Anna Lovise Hansine Henriksen.Når jeg trykker på 17.juli 1900 med understrekning kommer jeg rett til den aktuelle vigsel på Digitalarkivet. Hvordan gjør man dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Fremgangsmåten kan kanskje variere etter hvilket program man sitter å redigerer i. I Word kan det gjøres følgende:Skriv inn teksten du ønsker.Marker hele teksten.Høyreklikk og velg 'hyperkobling' og skriv inn adressen til den web-siden som teksten skal lenkes til i det vinduet som kommer opp.Håper det ble forståelig.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen hjertelig takk Geir ! dette var lett forståelig og lett gjennomførbart! Ja så lærte jeg noe nytt idag også! Dette blir spennende.Takk igjen for hjelpen.Den vil komme til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.