Gå til innhold
Arkivverket

[#53346] Forsnæs i Østfold?


Gjest Thomas Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thomas Hansen

En av mine for-mødre var bosatt i Fredrikstad under folketellingen i 1865, men er der oppført om født i Forsnæs. Jeg vet ikke helt hvor dette stedet er, men jeg finner et sted som heter 'Forsnes' på Hitra i Sør-Trøndelag. Der finner jeg dog ikke min fjerne slektning, og heller ikke i innflyttingsprotokollen til Fredrikstad. Jeg lurer på om noen vet om et sted i Fredrikstad-området eller Østfold i det hele tatt som en gang kan ha hett Forsnæs? Eller om det er på Hitra jeg må fortsette jakten?Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Enke Elen Mathisdt. ble gift 26/6 1842 i Grue med Mathis Pedersen. Hun var datter av Mathis Eriksen Barskjulet. I 1865 finner jeg Barskjulet i Brandvold ?Loise = Inger Lovise Hansdt. 24 år, født i Borge, far Hans Larsen. Hun ble gift i Fredrikstad 14/6 1861 med militær Ole Arnesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Hansen

Hei, det dreier seg om Loise Arnesen, hvis egentlige navn er Inger Lovise Hansdatter. Hun er 30 år i 1865. Jeg fant nå vielsesoppføringen hennes i kirkebøkene, og der kan det se ut til at hun er født i Borge, men jeg finner henne ikke i bøkene derfra - eller i Fredrikstad. Hun giftet seg med Ole Arnesen fra Grue i 1861, og så vidt jeg kan tyde er hennes fars navn Hans Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.