Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Thomas Hansen

[#53346] Forsnæs i Østfold?

Recommended Posts

Guest Thomas Hansen

En av mine for-mødre var bosatt i Fredrikstad under folketellingen i 1865, men er der oppført om født i Forsnæs. Jeg vet ikke helt hvor dette stedet er, men jeg finner et sted som heter 'Forsnes' på Hitra i Sør-Trøndelag. Der finner jeg dog ikke min fjerne slektning, og heller ikke i innflyttingsprotokollen til Fredrikstad. Jeg lurer på om noen vet om et sted i Fredrikstad-området eller Østfold i det hele tatt som en gang kan ha hett Forsnæs? Eller om det er på Hitra jeg må fortsette jakten?Thomas

Guest Berit Knudsen

Hvilken av de 2 damene er det ?

Guest Berit Knudsen

Enke Elen Mathisdt. ble gift 26/6 1842 i Grue med Mathis Pedersen. Hun var datter av Mathis Eriksen Barskjulet. I 1865 finner jeg Barskjulet i Brandvold ?Loise = Inger Lovise Hansdt. 24 år, født i Borge, far Hans Larsen. Hun ble gift i Fredrikstad 14/6 1861 med militær Ole Arnesen.

Guest Thomas Hansen

Hei, det dreier seg om Loise Arnesen, hvis egentlige navn er Inger Lovise Hansdatter. Hun er 30 år i 1865. Jeg fant nå vielsesoppføringen hennes i kirkebøkene, og der kan det se ut til at hun er født i Borge, men jeg finner henne ikke i bøkene derfra - eller i Fredrikstad. Hun giftet seg med Ole Arnesen fra Grue i 1861, og så vidt jeg kan tyde er hennes fars navn Hans Larsen.

Guest Berit Knudsen

Tror forklaringen på Forsnæs er at det heter Borge og Torsnes. En lese eller skrivefeil.

Guest Berit Knudsen

Det stemmer nok for hun er døpt i Torsnes i Borge, nr. 21 Lenke

Guest Thomas Hansen

Flotte saker. Takk så mye for hjelpen.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.