Gå til innhold
Arkivverket

[#53347] Dorthe Urbanus Hoff og Ole Pedersen


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Som nybegynner står jeg fast ved Ole Pedersen g. Dorthea Urbanus Hoff De giftet seg 7 Januar 1827 på Tysnes, Hordaland, og hans aner. Far heter Peder Nielsen ifølge vielsen. I kirkebok ved vielse står det noe under hans navn som jeg ikke klarer å tyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror kanskje du finner svar på noe her LenkeEllers er her flere debatter du kan lese om Urbanusene på Vestlandet, skriv f eks urban i søkefeltet.Lykke til!Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk Arnfridfor svar, men jeg klarte ikke å finne noe om Ole Pedersen. Men fant mye nytt om Urbanus. Håper noen kan hjelpe.Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ole Pedersen var fra Os prestegjeld og faren het Peder Nielsen Giære LenkeDer er noen Peder Nielsen å velge mellom, så vi må vel ha et oppslag i Samnanger, tenker jeg. Der er en gård Gjerde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Samnanger bygdebok I, s. 448: 'Peder Nilsson Gjerde var son til Nils Nilsson Kvitingen og kona Brita Olavsdtr f. Nordbö, var födt i 1763 og var gift 1788 med Mari Pedersdtr Fiske, f. 1761. Dei hadde husvere i Kvitingen frå dei var gifte til dess han bygsla plasset her (Gjerde) i 1806 eller 07. Han döydde i 1844 og kona döydde i 1853.Born: 1. Brita, f. 1789, g 1818 m Anders Hansson Steinsland2. Nils f. 1796, g 1826 m Sigrid Hansdtr Rudne3. Marta f. 1791, g 1830 m Olav Pedersson Langeland, b. p. Reistad4. Anna, f. 17945. Peder, f. 1799 g 1827 m Gunvor Johannesdtr Gjerde f. ca 18116. Olav, f. 1802 (din person)7. Seselia, f. 1807, g 1833 m Erling Aamundsson Langeland (?)Mari Pedersdtr Fiske var datter til Peder Knutsson Fiske/Kvitingen og hans förste kone Marita Olavsd (gift 1758, död på Fiske i 1767, 46 år gammel)Det var denne Peder som satt 10-12 år i fengsel fordi han fikk barn med sin söster da han var ca 14 år gammel!Alle disse kommer fra samme familie som meg og jeg har en god del om dem dersom du er interessert, ta kontakt: kellypetit@hotmail.commvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Peder Nilsson med kone og barn på Kvittingen i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f11243&gardpostnr=58&personpostnr=898#nedre>LenkeDet er takket være Arnfrid at jeg ble ops på dette, hadde hun ikke sendt meg et ord, så hadde jeg nok ikke sett at dette var midt oppe i min familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.