Gå til innhold
Arkivverket

[#53348] Lavangens eldste innbyggere


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

Prosjektet Norges eldste personer er i gang med å finne eldste innbygger til nå i alle kommunene.Etter 1951 har ingen i Lavangen i Troms gått bort over 100 år gamle.En nålevende dame rundet imidlertid 100 år januar i år. (vi har hennes navn)To andre damer døde i hhv 2001 og 2004, 98-99 år gamle - de var født i 1902 og 1905. Har noen navnene og evt f. og d.datoer ?Disse er Lavangens eldste innbyggere i alle fall etter 1986. c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Celvin Ruisdael

DEN ENE er nettopp lagt ut i gravminnene. Det erCharlotte Johanna Stokkan 8. mai 1902 - 8. des 2001. Hu ble 99 år 7 mndFinner vi den andre damen fra Lavangen 1905 - 2004 ? (kan ikke se at hun er med i DIS' gravminner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Julie Viktoria Pedersen, pikenavn Johnsen. Hun er født 10.7.1905, døpt 17.9.1905. Dette står i KB Lavangen/Salangen MINI 1 1893-1911, nr. 17 s.53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Litt geografisk forvirring: På DIS gravminne finn eg 'Gratangen sokn' under Lavangen kommune. Etter mitt hovud er Gratangen og Lavangen to ulike kommunar - eller er eg på jordet?Vidare: Eg finn denne gravsteinen under Lavangen [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=2490461;>Lenke han har då rimelegvis ikkje vore registert busett i Lavangen - kva kommune har han høyrt heime i?Og kven kan ha vore eldste MANN i Lavangen? Eg finn eit par gode kandidatar her, viss dei var busette i Lavangen: Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Prestegjelds- og soknehistoria finn ein her.Når det gjeld kommunehistoria, vart Lavangen skilt ut frå Ibestad i 1907. Gratangen vart skilt ut frå Ibestad i 1926.Ein del av Lavangen (Lavangsnes) vart overført til Salangen i 1977.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.