Gå til innhold
Arkivverket

[#53350] Tyding av kirkebok Nittedal 1812


Gjest Steinar Nyløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Noen som kan forbarme seg over denne og hjelpe meg å tyde alle navn på foreldre og faddere for Amund døpt 28/06/1812 nr 33 OG ikke minst merknaden ytterst til høyre.Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeDette er hva jeg har fått ut av det til nå: Ibi: at db: Amund født 25 juni, foreldre Anders (Christophersen?) Nordbye og Anna Haagensdatter (xxx). Fadd: Anna Strøm, Mari Nordbye, Amund og J??? Strøm, xxx xxx.x = for de navn og ord jeg mangler.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen: Amund f. 25/6, foreldre Anders Christophersen Nodbye og Anne Haagensdt. Ruud. FAdd: Anne Strøm, Mari Nordbye, Amund og Strøm, .... Rustastuen?NB. .. foreldrene var endnu ikke ekteviet .. Han er? geborben soldat og under? .. 10/4 1813. Det var ikke mye jeg forsto her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Her er det jeg fikk ut av dette: Ibd: et Db. Amund fød 25d Junii. Forældre Anders Christophersen Nordbye og Anne Haagensdr. Ruud. Fadd.: Anne Strøm, Mari Nordbye, Amund og Jens Strøm, Hans Rusestuen. Merknaden: NB. Disse Forældre vare endnu ike ægteviede. Han er gevorb. Sold. og under Till. Men de blev efter foreg. Tillys. ægteviede d. 10de Apr. 1813. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Jeg synes det står at moren er Anne Haagensdr. Ruus, og at det kunne passe med stedsnavnet til den siste fadderen, Hans Rusestuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Takk til Berit, Else og Stig. Nå ga alt en mening. Tror at Stig har rett ang Ruus det ligger jo i Nittedal og rimer med andre tilknytninger jeg har på familien.Her fant jeg forøvrig Amunds konfirmasjon og da er det litt tydligere: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7623&idx_id=7623&uid=ny&idx_side=-254>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDa er nok Amunds far her i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.