Gå til innhold
Arkivverket

[#53353] Eldor og Johan Mikalsen HAUGESUND 1943


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg har et skifte fra 1943 for Else Hansen i Brønnøy Nordland. Hennes soster Anna Katrine Hansdtr. f. 1862 var død og etterlatt seg barna: Eldor Mikalsen, 56 aar i Haugesund; Aksel Mikalsen 50 aar i Brønnøy (jeg ser ham ikke); Helga Mikalsen død, med dtr. Helga i Frosta NT; og Johan død bodde i Haugesund, som etterlatt seg 2 voksne sønner som ikke er nevnt. Jeg kan ikke finne familien i 1900! Hvem ble Anna gift med? Kjenner noen dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei MargaretHvis dette er Else og hennes søster Anne [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=467&filnamn=f61814&gardpostnr=626&personpostnr=4172&merk=4172#ovre>Lenke så kan det se ut som hun gifter seg i 1887 med Nikolai Angel Edvardsen Lenke Her med ny kone i 1900, men med barn som kan passe med de du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Carsten! Mikalsen ved skiftet maa vaere feil! Tusen takk, det var (right under my nose!). Eldor Amandus g. 1916 Haugesund, Petra Tomine Jakobsen fra Nesna. Vi har ingen død for Eldor. Johan døde 1922 Haugesund, men vi har ikke giftermaalet. Takk skal du ha! Johan Arthur, hvis du kan finne etterkommere, skal det vaere fantastik, for vi trenger døden til Eldor og giftermaalet til Johan. Ogsaa hvilket etternavner brukte de? Edvardsen? Nikolaisen? Skille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Eldor Nikolaisen Skogmo ble begravt 6.8.1943 på Vår Frelsers kirkegård i Hgsd. og Petra Tomine Skogmo f.16.6.1893, død 30.11.1972 og gravl. 6.12.1972 på samme kirkegård. Det er også ei Anna Thorsen Skogmo f. 28.3.1917 og død 21.8.1988. Kan det være en datter? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Petra var datter av Jakob Andersen som holdt til på husm.plassen Bysækkeren under Saura - min heimgård. Jeg husker det ble snakket om han Jakob Ainnersæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Johan Severin Nikolaisen f. 1895 omkom da fiskebåten hans havarerte på vei fra Røvær til Haugesund 24.8. 1922. Han ble gift 8. september 1918 med Nilla Gurine Gudmundsdatter, Oldereide f. 1895 i Finnås. Far : Gudmund Olsen.Deres barn: Alf Norman f 19.11.1918, Gerda Johanna f 21.1.1921, Johan Severin f. 6.5.1923.Familiens adresse i dette tidsrommet er Kaigaten 16.i Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Alf Normann med etternanet Skille (det hadde også moren da hun døde) død 1930 gr. l 8.3.1930 - 11 år gammel. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.