Gå til innhold
Arkivverket

[#53361] Anders Roelsen (?) i Bragernes


Gjest Gunnar Bolstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Bolstad

Maren Andersdatter ble døpt 27.juli 1739 i Bragernes. Faren er Anders Roelsen (tror jeg det står) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8450&idx_id=8450&uid=ny&idx_side=-49>LenkeJeg finner ikke Anders noe sted, og heller ingen Roel/Roald, som faren sannsynligvis heter. Samme dag ser det ut til at Simon Roelsen Buntmager døper sin sønn - de to Roelsønner er kanskje brødre? Fadderne til Maren ser ellers ut til å være mer kjente navn.Jeg har sett etter Anders/Roel/Simon blant annet i manntallet fra Bragernes 1722 , men finner ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Bolstad

OK! Jeg fikk ikke den første bokstaven til å bli N, men jeg antar at du har rett. Det finnes to Niels buntmakere i Bragernes i 1722, og en av dem kan jo være faren (til buntmaker Simon), pluss en drøss med andre Niels'er. Jeg får sjekke på biblioteket. Hvis ikke noen har andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.