Gå til innhold
Arkivverket

[#53362] Emigrasjon fra Sverige.


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Leter etter Hans Riise som reiste til Canada/USA i tidsrommet 1925-1930.Kan ikke finne han på utreise fra Norge, kan han ha reist fra Sverige? Han kom fra Ø.Toten.Hvor skal jeg eventuelt lete da? Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin elvsveen

Hei Mette.Vet du når Helge Riise var født? Fikk et par treff når jeg søkte på navnet på Ancestry.com.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Han var født 17.12 1893.på Østre Toten. Navnet er Hans , ikke Helge.Etter oppl. fra fam. reiste han ca.1925/26. Han kom tilbake til Norge etter 4 år.Takker for alle de oppl. du evnt. har Han kan også hatt Hansen som etternavn. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hej Mette, Han s Riise var det ja, det var han jeg fant, Se dette:Border Crossings: From Canada to U.S., 1895-1956 about Hans RiiseName: Hans Riise Arrival Date: 18 Dec 1930 Age: 37 Birth Date: 17 Sep 1893 Birthplace: Toten Birth Country: Norway Gender: Male Race/Nationality: IrishPort of Arrival: Buffalo, USA Record has photo?: NoFinns mer på orginal dokumentet, men det er utydlig. Ser at nermeste anhørig er Olga Riise og at han er på vei til Norge via New York. Kan sende orginal på mail om du vil.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.