Gå til innhold
Arkivverket

[#53368] Gáivuotnas eldste innbygger


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

Prosjektet Norges eldste personer er i gang med å finne eldste innbygger til nå i alle kommunene. Etter 1951 har ingen i Gáivuotna i Troms gått bort over 100 år gammel.En mann døde i 1994, 98-99 år gammel - han var født i 1895. Har noen navn og evt f. og d.dato ?Han er Gáivuotnas (Kåfjords) eldste innbygger i alle fall etter 1986. c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

I 1982 døde Anne Margrethe Kristine Mikkelsdatter f. 30.5.1879. Hun var født i Manndalen i Kåfjord og er gravlagt på Sandeng kirkegård , samme sted. Sine siste leveår tilbrakte hun på en aldersheim i Kvenangen. På gravstøtten står det Anne M. K. Sjåbakken. Dette er den eldste jeg vet om i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

En til : Kristine Elisabet Pedersen f. 1.10.1898, Manndalen , Kåfjord. Død 4.10.1998, begravet Sandeng kirkegård, Kåfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Men : Kristine Pedersen bodde sine siste leveår på en pleieheim i nabokommunen Storfjord . Blir da disse to damene jeg har nevnt her regnet som innbyggere av kommunen hvor de døde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei og takk for verdifulle opplysninger.I råmaterialet mitt har jeg - 1943 Kvænangen f 1982 102 - 1939 Storfjord f 1998 100Det gir match på de to damene, som var registrert som hjemmehørende i Kvænangen og Storfjord. c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.