Gå til innhold
Arkivverket

[#53371] Databasevelger virker ikke fra framsida


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Velger jeg databasevelgeren på framsida på Digitalarkivet, får jeg bare feilmeldingen 'The page cannot be found'.Fungerer ok fra andre sider.Eneste forskjellen er at URL på framsida inneholder '&spraak=n'.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Det virker som at det fortsatt er noen småproblemer med denne.Om man starter her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/>http://digitalarkivet.uib.no/ Velger Databaseveljar, og så f.eks Emigrantar, Bergen etter kommune, og velger en database. Da virker ikke linken til Databaseveljaren lengre... spørsmålstegnet etter .exe er borte. Det virker som at dette gjelder uansett hvilken database man klikker seg ned på, det samme skjer om man velger f.eks Folketeljingar og manntal, 1801, og så velger fylke og kommune. Står man da f.eks på 1801-telling for 0216 Næsodden, så virker ikke linken til Databaseveljaren lengre øverst til ventre lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Vil også melde fra om at det i går, 20. okt ikke kom meldinger om 3 nye innlegg på en tråd jeg startet 18. okt (som var da dataklusset inntraff)Nå søndag morgen, 21. okt, ser det ut til å virke som normalt igjen c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Jan Peter: No har det truleg kome seg.Celvin: Det har ikkje skjedd noko forandring i programma i den perioden du nemner; eg var bortreist. Eg har vanskeleg for å forstå at det ikkje vart sendt epost. Men alt kan skje, eller ikkje skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fortsatt virker ikke link til databasevelger når man er inne i en database, f.eks. når man har søkt på alle ole i FT1900.Linken der ser slik ut: Lenke- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.