Gå til innhold
Arkivverket

[#53378] Erik Nilsson Nordfjeld i Etnedal - 1841 - tolking av kyrkjebok/bygdebokoppslag?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ungkar Erik Nilsson Langedalsøygarden og enkja Anna Jørgensdotter Nordfjeld gifte seg i Sør-Aurdal 28.12.1841 (Lenke)Eg tolkar denne vigsli slik at Erik er fødd på Nordfjeld og busett der, medan Anna er fødd i Nord-Aurdals Prestegardseige, men eg skjønnar ikkje heilt dette; kvifor heiter han då Langedalsøygarden? Anna er jo tydeleg enkje på Nordfjeld!?Er det nokon med lokal kunnskap og eventuelt med tilgjenge på ei bygdebok for Etnedal som kan hjelpa meg finna svar på desse spørsmåli:* Frå kva gard/plass hadde Erik Nilsson opphavet sitt?* Frå kva gard/plass hadde Anna Jørgensdotter opphavet sitt?* Til sist; amerikanske kjelder oppgjev at dette parfolket utvandra til Amerika i 1849 eller 1850. Her er det problem med at kyrkjeboki er tapt, men står det noko i bygdeboki som kan fortelja oss kva tid dei fór til Amerika?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har bygdebok for Etnedal på hjemlån. Nord-Fjell bind C side 92. Anne Jørgensdatter født 1812 (det står ingenting om hvor hun kom fra) var i første ekteskap gift med Arne Nilsson (1799-1840), sønn av Nils Olsson f 1774 og Anne Arnesd. (1779-1867) som var brukere på gården Nord-Fjell.Anne Jørgensdatters barn i første ekteskap med Arne Nilsson: Anne f. 1835.Anne Jørgensdatter var i andre ekteskap gift med Erik Nilsson Langedalsøydegarden f. 1816. Barn i andre ekteskap: Anne 1842, Anne 1843, Jul 1845, Nikolai 1846. Det står ingenting om at de dro til Amerika.Videre direkte sitat:Anne Arnesd. født 1835 fekk skifteheimel på garden etter faren etter far sin i 1841. Ho gifta seg i 1850 med Knut Torsteinson Tomasset. Same året vart Nord-Fjell seldt vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Øygarden under Langedal bind B side 74:Plassen var i alle fall i bruk frå 1780-åra.Ole Erikson (1746-1831) og Anne Nilsdtr fekk nemlig bygsel av bror til Ole her i 1781. Dei hadde borna Anne f. 1772 og Nils f. 1775, gift med Anne Arnesdtr Nord-Fjell.Det virker da som disse siste er foreldre til Anne Jørgensdatters første ektemann Arne Nilsson.Det står ingenting om Erik Nilsson under Øygarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Uten at det direkte står i bygdeboka så ser det ut til at Anne Jørgensdatter først var gift med Arne Nilsen, og deretter med hans bror Erik, denne Erik har forfatteren av boka ikke ført opp som sønn av ekteparet Nils Olsen og Anne Arnesdatter, men angitt ham med adressen Langedalsøygarden ( hvor han sikkert har bodd en periode ), dåpen som Astrid har funnet fram til tyder i hvertfall på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Astrid og Espen for mange spennande og nyttige innlegg.Då synest det klart at Erik var bror av Arne og opphavleg frå Nordfjeld, medan Anna var frå Prestegardseiget i Nord-Aurdal, og me sit att med spørsmålet om utvandringi til Amerika. Sidan dotter hennar tok over i 1850, ligg det nær å tru at det var dette året Erik og Anna utvandra til Amerika, men kanskje dukkar dei opp på ei passasjerliste som kan stadfesta dette...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Espen for nytt spennande innlegg. Eg trur du har rett i at dette er ''våre'' folk; sonen Arne og ein yngre son Christian er nemnde, sjølv om aldrane deira tykkjest vera feil...Med dette er problemet mitt heilt løyst!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.