Gå til innhold
Arkivverket

[#53389] Hanna Hansen - utvandra til USA


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Eg kom i snakk med ei dame frå Minnesota som var interssert i å komme i kontakt med slekt i Norge. Bestemora hennar var Hanna Hansen og oldemora hette Olivia. Hanna hadde ein bror ved navn Konrad. Foreløbig veit eg ikkje noko meire om desse. Hanna bodde i Minnesota. Det hadde vert fint om dnokon kunne finne henne. Eg skal få meir data seinare, men kanskje er det nokon som kan finne denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Barnebarnet til Hanna er på en konferanse her i Norge akkurat nå og det hadde vert fint for henne om hun kunne fått vite hvem som er hennes norske slektninger nå mens hun er i Norge. Jeg skal møte henne i morgentidlig og da hadde det vert fint om det hadde latt seg gjøre å finne ut hvor i Norge hun stammer fra. Det er mulig at Hanna kom til Minnesota sammen med sine foreldre. Siden Hanna kalte seg for Hansen er det mulig at hennes far het Hans eller muligens hennes bestefar het Hans. Moren hennes het i allefall Oliva eller Olivia. Det er også mulig at denne familien bodde i St. Paul i nærheten av Minneapolis.Håper at det lar seg gjøre å finne denne Hanna og hennes familie og hvor hun kom fra i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan det vere denne familien? Lenke som bor i Skivebakken i Bergen i 1900. Den yngste datteren hadde ikke fått navn da ft var for 1900? Er det mulig å finne ut om denne familien utvandret etter 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Uten noen mer konkrete opplysninger (fødested, fødselsdato/år o.l.) blir dette en gjettelek.Hvis bestemor Hanna het Hansen, er det vel mer sannsynlig at hun har det fra sin ektemann eller sin far, enn fra sin bestefar på morssiden.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg er klar over at dette kan vere vanskelig, men hun som har en norsk bestemor var ikke helt oppdatert med info om bestemoren og oldemoren, likevl hadde det vert fint om jeg kunne funnet ut litt info nå når hun er her i Norge. Jeg vet ingenting om fødselsdata, men jeg antar at hun selv ble født midt i 40 årene. Er det mulig å finne ut hva denne datteren som ble født den 17/11 i 1900 ble døpt som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, jeg er selvsagt ening i at det er vanskelig å finne den rette personen siden jeg ikke har noen data om henne. Jeg vet bare at dattera het, Hanna Hansen og at moren het Oliva. Hanna hadde også en bror som het Konrad.Jeg skal få mer info senere, men jeg vet at barnebarnet til Hanna bor i St Paul i nærheten av Minneapolis i Minnesota. jeg skal få mer info siden. Jeg vet heller ikke om Oliva og hennes barn reiste til USA eller om det var Oliva som reiste og fikk barna Hanna og Konrad med fl. i USA? Jeg får mer opplysninger senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.