Gå til innhold
Arkivverket

[#53394] Marthe Ouensdatter - Toten - Hjelp med tyding av kirkebok


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Kan noen hjelpe meg med å tyde Ouens etternavn i kirkeboken:LenkeDet er også et mysterium hvor Marthe Ouensdatter befant seg i 1801. Hun skal angivelig være gift med Anders Corneliussen den 12 Jan 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Faren og fadderens navn er Byvejen. Tror derfor at Ouen egentlig heter Ouen Jensen og moren Karen Jensdatter. I 1801 finnes dette paret på Buruld, men ikke Marthe LenkeFS VRI Ouden Jensen dpt. 14/11 1747 Ø.Toten, foreldre Jens Byvejen og Anne Oudensdt.Mulig Byveien hører under Sønsteby gnr.209 i Hoff, Ø.Toten. Andre navn med gnr. 209 i Hoff Ø.Toten er Gjerdingen, Sveen og Rolstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Tusen takk for svarene, Berit og Geir. Jeg fikk for så vidt også svar på navnet Ouen: Ouden, som jeg antar i moderne former ville være Odin eller Audun? For interesserte var ektefellen til Marthe, Anders Corneliussen (1785-1833), fra Ytreeide i Stryn, Nordfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.