Gå til innhold
Arkivverket

[#53428] Feil i indekseringen av 'skanna kyrkjebøker '


Gjest Egil Sundelius
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Sundelius

Hei, ser en feil i: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 9 (1888-1893), Fødte og døpte 1893, FRA side 430 til ca 449. f.eks.Lenke-Mange xtakk for denne bruk av kildene, hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei EgilDu skriver ikke hva som er feil, men jeg går ut i fra at du mener at fortsettelsen på de døpte for 1893 ikke kommer fram i indeksen.Indekseringen av boka er riktig. På grunn av at det ikke forekommer en endring av årstallet på fol. 430 i forhold til fol. 419, vil heller ikke fortsettelsen (fol. 430) komme fram i indeksen. Nederst på fol. 419 står det derimot hvor resten av de døpte for 1893 er innført, noe som gjør det enkelt å skrive dette tallet direkte inn i feltet for sidenummeret, trykke enter og hoppe rett til fol. 430.Søking i listemodus er også et alternativ å bruke, da kan du få opp kun en handling av gangen. Når foreksempel de døpte for Grønland 1893 er søkt fram, vil du ved sideblaing kunne gå direkte fra fol. 419 til fortsettelsen på fol. 430. Brukerveiledning legges ved: Lenke Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Mette,ja, du har helt rett. Ble litt 'opphenkt' på bl.a denne 'Fødte barn av dissentere 1893, side 427.'Jeg så etter ei jente født 1893 :-) . (men det er noe rart i Innholdsiden, kommer til feil år/side )mange hilsen Egil. takk for linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen EgilJa, jeg ser det er noe rart med de dissentere fødte barna - jeg skal kikke på det i morgen, mulig jeg må indeksere de på nytt. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen EgilJeg har nå indeksert Grønland MINI 9 på nytt fra fol. 420, de dissentere fødte barna, og den nye versjonen av boka vil være ute på nett fra i morgen tidlig. Skulle det fortsatt være feil i boka etter nyindekseringen, må systemansvarlig se på saken. Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.