Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anders J. Moen

[#53464] Asker - Hjelp til tyding av kirkebok 1786

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Er det noen som greier Andreas 9. juli midt på siden til høyre?'9. juli .. Johan Røsler ...... den 26 ..... Rasmus?, Jomfr. Høylang?, M. Arnes., Mons. Hejerdal, Mons, Geverdt'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Først lenke til kirkeboka LenkeAndreas, 9/7 Tanum krk., Johan Røslers sønn født på Kiørboe den 26/1. Mor Anne Michels. intro 30/7. Faddere: Jomfr. Rasmus, Jomfru Holing?, mr. ..nes., mons. Heyerdahl, mons. Aamodt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anders J. Moen

Takk skal du ha, Berit.Flause å glemme lenka, men du har en egen evne til å finne frem likevel.Mr ...nes? Er det ikke M. Arnes - noe jeg ville tolket som Monsieur Arnesen, kanskje den samme som var vitne i brylluppet til Johann og Anne i 1984. Se Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det er mulig det står Mr. Arnes. men jeg er usikker her. OM jeg ikke husker helt feil så går flere av disse navnene igjen som vitner/faddere i denne familien. Og ved vielsen står det vel monsr. Arnesen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.