Gå til innhold
Arkivverket

[#53464] Asker - Hjelp til tyding av kirkebok 1786


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Er det noen som greier Andreas 9. juli midt på siden til høyre?'9. juli .. Johan Røsler ...... den 26 ..... Rasmus?, Jomfr. Høylang?, M. Arnes., Mons. Hejerdal, Mons, Geverdt'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Først lenke til kirkeboka LenkeAndreas, 9/7 Tanum krk., Johan Røslers sønn født på Kiørboe den 26/1. Mor Anne Michels. intro 30/7. Faddere: Jomfr. Rasmus, Jomfru Holing?, mr. ..nes., mons. Heyerdahl, mons. Aamodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk skal du ha, Berit.Flause å glemme lenka, men du har en egen evne til å finne frem likevel.Mr ...nes? Er det ikke M. Arnes - noe jeg ville tolket som Monsieur Arnesen, kanskje den samme som var vitne i brylluppet til Johann og Anne i 1984. Se Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er mulig det står Mr. Arnes. men jeg er usikker her. OM jeg ikke husker helt feil så går flere av disse navnene igjen som vitner/faddere i denne familien. Og ved vielsen står det vel monsr. Arnesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.