Gå til innhold
Arkivverket

[#53474] Familie på gården Solberg i Onsøy


Gjest Liv S. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv S. Hansen

Etter jeg fikk se at Arild Stene har transkribert 1875 tellingen for Onsøy (flotte greier), ble jeg nysgjerrig på en av min etterslekt som flyttet dit fra Berg ved Halden midt på 1800 tallet. Jeg lurer på om noen vet hva som videre skjedde med denne familien[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f70134&gardpostnr=1049&personpostnr=5177&merk=5177#ovre>LenkeGiftet noen av disse barna etter Halvor og Andrea seg? I 1900 bor de fremdeles hjemme hos foreldrene som ugifte. Marius (eller Marensius) Vold solgte gården i 1938. Dette ifølge boka Norske Gardsbruk Østfold. Gården er der skrevet med postadresse Råde. Denne gården Solberg hadde gnr 126/4 og 13. Husfaren var født i Berg og het Halvor Pedersen Østtorp da han giftet seg, senere kalte han seg Vold. Han giftet seg i Berg 30.10.1857 med Andrea Regine Thoresdatter Foss. Foreldre Peder Østtorp og Thore Pedersen Foss (som er min ane). Andrea Regine er søster til min tippoldemor. Jeg tar med at Thore Pedersen Foss kom fra Storefosser i Rakkestad og hans kone Elen Marie Olsdatter Wiig ifra Berg.I 1865 var denne familien på Onsøy her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.