Gå til innhold
Arkivverket

[#53483] Sofie Johanne Olsdatter f.des 1875 i Kristiansand


Gjest Bjørn Fossnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Fossnes

Hei. Jeg kan ikke finne min bestemor døpt,kan noen hjelpe meg.Hun skal ha bodd ved Lundsbrua i Kristiansand, hun flyttet senere til Kristiania og giftet seg der,med Herr Michelsen. Faren hennes kom fra Birkenes, hvor ble han av ? er veldig usikker på hennes etternavn. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Fossnes

Sofie Johanne ble født 01.12.1875 i Kr.sand. Hun finnes som gift Michelsen i ft.1900 i Kristiania, men jeg finner henne ikke igjen i Kr.sand! Hennes far Anders kom fra Hægeland til Birkesnes sammen med sin far Olav Jensson Gåseflå i 1868. Savner opplysninger om fam. i perioden 1886 - 1900. De bodde ved Lundsbrua i Kr.sand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Fossnes

Takket være god hjelp vet jeg nå: Sofie Johanne brukte pikenavnet Andersen. Hun er født i K.sand 1.des. 1875. Bodde ved Lundsbrua og kan ha gått på Lahell skole i perioden 1882 - 1889.Faren Anders Olsen giftet seg i Birkenes 5.2.1869 med Anne Marie Sakariasen og fikk sønnen Ole Andersen som ble bakersvend i K.sand. Her mister jeg tråden. Når flyttet de til K.sand? Det er opplysninger om henne i perioden fra fødsel og fram til ca 1895 jeg nå mangler. (disentere?) Takk til bidragsytere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.