Gå til innhold
Arkivverket

[#53497] Damskipfører Nilsen


Gjest inger marie næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Berit Sternang

'Føde- og Opholdssted' ved vielsen (lenke innlegg 2), jeg lurer på om det står 'Øen'. De to siste bokstavene kan være 'en', og den første kan være gotisk 'Ø'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Dersom det står Øen ved vielsen så er det grunn til å tro at vi snakker om de rette personene. Birte Marie døde jo på Ulene på Øya i Kragerø. Kanskje jeg snart kan sette inn opplysningene om Birte Marie og Ole Christian inn i slektsprogrammet mitt. Takker for all hjelp. Nå lurer jeg på hvor og når Inger Marie Ellefsen som giftet seg med Abraham Jakobsen kom fra og når hun var født. Dette er hva jeg jobber med nå, men føler at ting står litt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Takk for opplysningene. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å si hva som kan ha skjedd med Knut Nielsen (tvillingbror til Ole Christian) de ble født 23.august 1822 i Kragerø. Finner Ole Christian som konfirmert mens broren er borte. Kan ikke se han som død heller. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger marie Næsset

Har nå funnet konfirmasjonen til Knut Nielsen i kragerø. Han ble konfirmert 22 aug. 1838 (Kragerø 1832-1847, folio 212, nr. 1). Knut ble altså konf. et år før sin tvillingbror Ole Christian. Nå leter jeg etter Harald Nielsen konfirmasjon ( han ble født 26.02.1825 i Kragerø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Ann Parry

Innlegg 24Ellef Beatus er navnet til barnet. Abraham Jakobsen er sønn til Jakob Andersen og Berthe Andersdatter flere av deres barn er nevnt Beatus.Abraham er født 13 Aug 1802 og døpt Kragerø 28 Aug 1802.Her er familien i 1801 Digitalarkivet: 1801-telling for 0801 Kragerøe. [24342/20] Rettar til dataene: Digitalarkivet Post 65 av 211/1285 totalt i databasen Amt Prestegjeld Sokn Gard 65 Kragerøe Kragerøe Lille Raadstue-gade 64 Førenamn Mellomnamn Etternamn Hushaldstatus Alder Sivilstand Yrke Kjønn 426 Jacob Andersen Huusbonde 27 Begge i 1te ægteskab Coffardie styrmand M 427 Berthe Andersdtr Hans kone 30 Begge i 1te ægteskab K 428 Karen Jacobsdtr Deres børn 3 K 429 Anders Jacobsen Deres børn 2 M 430 Anne Kirstine Jacobsdtr Hans moder 57 Enke efter 1te ægteskab Ingen nærings vei K 431 Maria Andersdtr Hans søster 17 Ugift KAlle var døpt i Kragerø. Beatus Jacobsen 1807 og Jacobine Beatus Jacobsdatter i 1810. mvh Lill Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.