Gå til innhold
Arkivverket

[#53504] Norderhov


Gjest Karin Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Linnerud

Jeg leter etter foreldre til Marie Knudsdatter antagelig født i Norderhov mellom 1730-35. Hun ble den 19.nov.1754 gift i Norderhov med Peder Hansen Hellerud. Han var fra Færden i Norderhov men var bosatt på Hellerud i Lommedalen V. Bærum. Da Marie døde i Bærum i 1776 var alderen oppgitt til 43 år. Har lett i kirkebøkene for Norderhov og fant ei Marie Knudsdatter født i 1731, men ifølge 'Ringerikske Slekter' av Lagesen ble hun gift med en annen. Far var her Knut Pedersen Braaten. Har noen opplysninger om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Ja det med trolovelsen ga meg to nye navn, nemlig kausjonistene. Takk skal du ha. Dåpen har jeg funnet, men sannsynligvis feil Mari. kan det være flere i det aktuelle tidsrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Hei Berit, jeg klarer ikke aa aapne de to lenkene dine - kunne du vennligst gi meg noen detaljer, please ?Som saa mange andre, stammer jeg ogsaa fra disse folkene. Hilsen, Helge N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Helge.Lenkene virker. Kanskje du ikke får det til for om kvelden de siste 3 dagene tror jeg det er overbelastning på skanna kirkebøker. Og resultatet er at man får ikke opp hverken lenker dit eller selve kirkebøkene. Prøv og igjen litt senere, eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.