Gå til innhold
Arkivverket

[#53510] Hans Heggelund Elvevoll, Hansnes, Ringvassøy


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heisøker etter foreldre og forbindelse til resten av hegelundslekten i Nord-Troms (Skjervøy)mannen det gjelder er Hans Sørensen Hegelund f. 1716 død 1796 på Bakkeby i Ulsfjord. han var 1. gift med Inger Mortensdtr Hegelund Horsens 1719-1778. g. 2. 1789 m. Else Margrethe Christophersdtr f. ca 1760 ifølge 1801 ft.Ingers foreldre har jeg bare navn på og hun er og Hegelund på morsiden. Faren het Morten Hansen Horsens og moren het Anna Margrethe Mortensdtr Heggelund De bodde på Bratrein (Stakkvik), Reinøy i Troms. Inger er søster til Rebekka Mortensdtr Heggelund 1722-1788Har noen noe om forbindelsen til Heggelund på de herSteinar Oolsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Her er en nettside med en ganske omfattende oversikt over Heggelund-familien (men vær oppmerksom på at den er uten kildehenvisninger):LenkeOdd V Ovesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Gisle Hersvik

Hei Steinar og andre.Kven er foreldra til Mette Cathrina Kyhn nemnd under nr. 95 i lenka over? Kvar kom ho frå?MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Sundseth

Jeg har at foreldra til Mette Cathrina Kyhn het Johan Ulrik Kyhn og Dorthea Lorrisdatter Brandt. Jeg har ingen data på de og vet heller ikke hvor de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

beklager det var Mette som mor og datter med samme navn som den oppgitte mor ovenfor her.Kanskje er de to fadderne som heter Kyhn søsken av MetteSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.