Gå til innhold
Arkivverket

[#53514] Min slekt på 1700 tallet


Gjest Runo stefanus Gulliksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Runo stefanus Gulliksen

Hei ! jeg leter etter min familie lang tid tilbake på 1700 tallet. 1. hvem er foreldrene til Jacob Nelsen født 1756 29 august giftet seg i stokke vestfold den 1781 gift med Kari Erichsdatter. mor er Christine jacobsdatter, 2 når er christine født og døde ? 3. hvem er faren til jacob og når ble han født og døde?? 4. hvem er foreldrene faren til jacob når ble dem født og hvor ??? jeg har lett gjennom alt for mye på nettet nå finner ikke noe svar,kun mer spørsmålstegn enn svar... :( please hjelp meg jeg sitter fast nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Runo - jeg har jo gitt deg svar i tråden din på DIS-Norges slektsforum tidligere i dag: LenkeJacob Nilsen født 1756 døde bare 5 uker gammel og er ikke din forfar.Dine forfedre er Jacob Nilsen, f. 1758 i Andebu, sønn av Nils Hansen Øvre Skjelland og Ingeborg Engebretsdatter (som ikke var gift med hverandre). Gift 1781 i Stokke med Karen Eriksdatter, f. 1754 på Amundrød i Stokke, datter av Erik Knutsen og Vivike Kristoffersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runo stefanus Gulliksen

oki jeg så det ikke enda hakke lest det ferdig hehe... det er så mye skriv der inne måtte kopiere det ut og gjøre litt jobb i morgen ;) har jobbet hele dagen idag nå alene hjemme :) men du har vært flink :) vil si kjempe tusen takk for det du har gjort ;) jeg skjønner fortsatt ikke åssen du gjørd et,må være at du er en trollmann el en form for en reddende engel hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runo stefanus Gulliksen

hehe... bare hyggelig det Gunn jo flere jo bedre pga da kan egentlig flere set på det samme stoffet om det stememr det en annen person sier ;) kunne du Gunn se på det Kristian har gitt meg av informasjon og se om det setmmer også ??? pga da er det fler som sier det samme, + da er det større sannsynlighet at det stemmer ;) jeg liekr og ha ting i orden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kristian er en svært dyktig slektforsker som har masse å lære oss andre, så du kan stole på det han har gitt deg av opplysninger. Ingen grunn til at jeg som bare er en ivrig amatør, skulle sjekke dette bedre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Argumentasjonen har jeg gitt i tråden i DIS-Norges slektsforum. Det foreligger ingen bevis, bare ei lang rekke med indisier, så det er sunt å være skeptisk. Men jeg er relativt trygg på at det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runo stefanus Gulliksen

Ok tusen takk kristian ;) morsomt med en kar som deg som finner ut ting så enkelt og fort,jeg tro du fortsatt er en Engel som er her for og hjelpe alle, på null komma niks hehehe... så fort du finner ut av ting er jo et under for oss alle andre her inne,du må være en av de raskeste hehe.... Vannvittig spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.