Gå til innhold
Arkivverket

[#53515] Løvenskiold & Leopoldus


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Løkke

Takk for interessant informasjon om treskomakerens opprinnelse fra Danmark. Jeg har ikke satt meg inn i denne historien, men jeg var på et besøk på Fritzøehus (ved Larvik) omtrent på den tiden da Mille Marie Treschow overtok for ca 25 år siden. Men jeg kjenner henne ikke. Mine forfedre var alminnelige bønder, og noen var husmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven Erling Fyhn Svensen

Hei igjen!Jeg må nok krype til korset her.Det ble feil i kronologien samt at portrettet jeg beskrev er nok ikke av'stamfar', men av sønnen Herman Leopoldus 'Jr.'(1677-1750).Og ja,det var denne som ble adlet i 1739,og ikke dennes sønn som jeg nevnte.Sorry,David,da er vi jo like langt. Boken 'Løvenskiold-Vækerø,en familiebedrift gjennom 355 år', av Gunnar Jerman,utgitt i 2004 fjerner all tvil om at det er 'Jr',og ikke 'Sr' ved å sammenlikne bildene av mannen.God søndag,skiløypene kaller! Mvh S.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl Müller

I (23) har Sven Erling et lite sukk om hvordan han får 'u Umlaut'. Meget enkelt. trykk på tasten oppe til høyre på tastauret, alstå ¨, deretter u (eller andre vokaler for den saks skyld) og voila, ü, ï, ë, ö osv åpenbarer seg. Ganske kjekt for en som av diverse offentlige organer kalles M?ller, M ller, Muller osv. mvh Carl Müller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei Per, takker for alt arbeidet du har lagt ned i slektssidene dine. En side der jeg stadig vekk finner min egen slekt!. Jeg fant et skifte etter Herman Leopoldus:http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25393/147Har ikke fått tid til å tyde dette ennå, men kanskje det finnes noen interessante opplysninger her? (Kanskje dette skiftet finnes transkribert allerede?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.