Gå til innhold
Arkivverket

[#53535] Hvilken kirke hørte Kronprinsensgate 8 i Oslo til i 1909?


Gjest kjersti aamodt
 Del

Recommended Posts

Gjest kjersti aamodt

Ericha Ammundsdatter Skøyen?Hun fikk ett barn med Ole Eriksen døpt 19.04 1801 i Aker Hun finnes ikke i folketellingen 1801 for Aker Opplysning fra Jan HelnessHun fikk to barn med matros Andreas Olsen, begge har du funnet. Ericha var tjenestepike hos husarløytnant (lieutenant) Anthon Erhard von Vogt(Voigt) med sikkerhet i perioden 1802-1804. Carine ble født hos arbeidsmann Hans Arnesen som bodde i vever (Stephen) Sternbergs 'forrige' gård i Møllergaden (No.335).Opplysning fra Geir KamvaagHun er nevnt i webdebatt 53058Er det noen som kjenner til hvor hun kom fra?Hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

For de som nå måtte tro jeg er slektsforskningens svar på Esben Esther Benestad Pirelli, så er jeg ikke det. Kjersti lurer nok like mye på hva som har skjedd her, som det jeg gjør.Jeg benytter også anledningen til å svare på mitt eget spørsmål i tittelen: Johannes menighet.Kjerstis spørsmål vet jeg desverre ikke svaret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

En side fra kirkeboken til Johannes menighet fra 1909 ser ut til å dekke barn fra Kronprindsens gade. Se adressen til barnet nederst her LenkeDet stemmer også med Samlagsafstemningen 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.