Gå til innhold
Arkivverket

[#53547] Margith


Gjest Per J. Nestås
 Del

Recommended Posts

Gjest Per J. Nestås

På Tjelle kirkegård i Ballangen står en gravsten med påskrift: Margith Leonorz Rasmussen F. Johansen født 22. januar 1916 og død 10. juni 1987. Hvem var hun, hvor kom hun fra og hvem var hemmes foreldre ? Hun vokste opp hos min bestefar Oluf Jensen på Stunes, og det pirrer min nysgjerrighet. Hun fødte 15. mars 1938 en gutt utenfor ekteskap som fikk navnet (Fjerna namn på muleg nolevande person. red). Far til gutten er ukjent, men jeg har et navn ? ...... Gutten vokste opp hos Hjalmar Osmark....Margith ble gift med Leif Joakim Rasmusse i Kjellbotn født den 22. juni 1917, og død 2. uni 2006 - gravlagt i Håkkvik. I ekteskapet var det flere barn.Her trenger jeg din hjelp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg i alle fall Leif Joakim Rasmussens konfirmasjon , nr. 23 venstre side i den digitale kirkeboka for Ballangen: LenkeOm du ser på i 150% forstørrelse er det lett lesbart.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har du søkt på Ballangen under DIS gravminneregister? Mulig du kan finne slekt der? Her er mange bilder av gravstener, og har du flaks finner du noe du kan bruke her: LenkeHer var kun et eksempel.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

her i gravminneregisteret fant jeg i alle fall Margith L. Rasmussens omtalte gravstøtte, det er jo mulig du har opplysningene dine fra registeret her fra før? LenkeLykke til med letingen i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Hei Gunn .... flink pike..... en dame har ringt meg å fortalt at Margith var født på Svinøya i Vågan, og at hennes mor var fra Kolvereid. Dette letter jo søket for den som vil arbeide med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Hei igjen.... jeg har vært å sett på kirkebøkene og finner der Margiths foreldre: Far sagbruksarbeider Ove Johansen F. 1872 hennes mor var Elida (Ellen) Strand F. 1889. Margith var døpt 28. mai 1917 i Vågan og foreldrene var ikke gifte. Nå tar Per kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Takk til alle som har bidratt i temaet Margith ! Jeg har nå fått på plass følgende: Margith var født på Svinøy i Vågan den 22. januar 1916, døpt 28. mai 1917 i Vågan. I kirkeboken står Margit-Leonora med ugifte foreldre Elida (Ellen) strand født 1889 og Ove Johansen født 1872. Moren skal være født i Kolvereid. Hun haadde et barn utenfor ekteskap født 15. mars 1938 med for meg ukjent far. Margit døde 10. januar 1987 i Kjellbotn ? gravlagt på Tjelle. Hun var gift (og skilt) med Leif Joakim Rasmussen født 22. juni 1917 i Kjellbotn. Han døde 2. juli 2006 - gravlagt Håkkvik. De hadde flere barn som jeg ikke har data på.Per hilser og takker ! Og har du mere så del det med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per J. Nestås

Takk til alle som har bidratt i temaet Margith ! Jeg har nå fått på plass følgende: Margith var født på Svinøy i Vågan den 22. januar 1916, døpt 28. mai 1917 i Vågan. I kirkeboken står Margit-Leonora med ugifte foreldre Elida (Ellen) strand født 1889 og Ove Johansen født 1872. Moren skal være født i Kolvereid. Hun haadde et barn utenfor ekteskap født 15. mars 1938 med for meg ukjent far. Margit døde 10. januar 1987 i Kjellbotn ? gravlagt på Tjelle. Hun var gift (og skilt) med Leif Joakim Rasmussen født 22. juni 1917 i Kjellbotn. Han døde 2. juli 2006 - gravlagt Håkkvik. De hadde flere barn som jeg ikke har data på.Per hilser og takker ! Og har du mere så del det med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.