Gå til innhold
Arkivverket

[#53553] prestehistorikk


Gjest marit elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit elisebet totland

Jeg mener å ha sett en digital bok om prester på 1800-tallet. Nå kan jeg ikke finne den i menyen. Vet noen hvor den er blitt av, eller om jeg evt kan ha sett den i en annen sammenheng? Og uavhengig av det: Vet noen hvem som var prest i Høyland i 1873?Marti E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit elisebet totland

Takk for god artikkel. Dette var nesten som å få mer enn en ba om. Her var det mye å lære.Likefullt var det oversikt over prestene som var på et sted til en hver tid jeg var ute etter denne gangen. Så hvis noen vet noe om dette, og da spesielt om Høiland, er jeg fremdeles interessert.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marianne holck

Hvis du ser på menylisten på venstre side i Digitalarkivet, ser du en link kalt Digitale bøker. Følger du den, kommer du til en liste med mange bøker som er scannet. Bok nr. 30 og nr. 39 er kanskje de du leter etter?mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kom over litt prestehistorie her også, men jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg? LenkeHer er vevnt en rekke Prester i området . 1871 - 1877 Johan Fredrik Monrad er nevnt i oppramsing her.Ellers hender det at prestens navn står i notater i kirkebøkene for denne tiden.mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit elisebet totland

Til nr 4: Ja, det var nettopp her jeg mente og ha funnet en bok om Stavangerområdet en gang. Men nå er den borte. Ligger disse skannede bøkene bare ute en stund?Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.