Gå til innhold
Arkivverket

[#53561] John Fredriksen og Serianna Johannesdatter i Sparbu 1865


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I folketellingen for Sparbu i 1865 finner jeg følgende ektepar: John Fredriksen (44 år født i Bynæssset) og Serianna Johannesdatter (47 år født i Verdalen)LenkeKjenner noen til opphavet foreldre/besteforeldre) til disse to. Jeg finner hverken ekteskapet deres eller dåp ved gjennomgang av scannede kirkeboksider.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Har du sjekka under Mære?Disse barna er døpt der:Ingeborganna, døpt 25 Des 1842, Mære, Nord TrøndelagJohn Frederik, døpt 19 Okt 1845, Mære, Nord TrøndelagJohannes, døpt 31 Des 1848, Mære, Nord TrøndelagBenjimin, døpt 11 Jul 1852, Mære, Nord TrøndelagElling, døpt 26 Nov 1854, Mære, Nord TrøndelagAnne Marta, døpt 01 Apr 1866, Mære, Nord TrøndelagJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Kjellaug og Jan Peter - av dåpen til barna ser jeg at morens navn er Serianna Johansdatter (ikke Johannesdatter).Jeg får søke videre, men tar med takk mot hjelp til å finne ekteskapet til John og Serianna og eventuelt dåpen deres.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Tommy som ga meg tråden for å nøste videre. Jeg har nå funnet ut at John Fredriksen ble døpt (som Jon) 6.10.1822 i Byneset av foreldre Friderich Jensen Skolvold og Ingeborg Eriksdatter.Serianna er født 16.6.1819 i Verdal og døpt (som Sirianna) 22.8.1819 i Verdal av foreldre Johan Andersen og Brynild Jacobsdatter.Skulle gjerne ha funnet vielsen/fødselsdata på Friderich og Ingrid og Johan og Brynild.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Trond Okkenhaug

Johan Andersen f. 19.04.1773 på Bredingsvald i Verdal av ektefolkene Anders Olsen Røseng og Karen Dorthea Johansdtr. Johan g1. 1797 m. Marit Baardsdtr. Mikvold 1774-1813, g2. 29.07.1814 m. Brynhild Jakobsdtr. f. 19.09.1773 på Hofstadvald, Verdal, d. 1845. Foreldre Jakob Andersen 1733-1813 og hustru Berit Iversdtr., mon f. 1743 på Østgård. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.