Gå til innhold
Arkivverket

[#53582] Sporing av ukjent far


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Roland

Har kontakt med en person som ikke kjenner sin far. Vedkommende ble født på Røde Kors-klinikken i Oslo under krigen. Hvordan kan vedkommende gå frem for å evt få utlevert fødselsdata som evt kan dokumentere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiMulig Oslo Byarkiv kan hjelpe. De har fødselsmeldinger for alle fødte i Oslo.Ekskat fødselsdato/år,kjønn,samt mors navn må oppgisMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Det var et 'spinkelt' spørsmål. Jo bedre spørsmål jo flere og bedre svar. Kan vedkommende være adoptert, noe jeg tro, men ikke vet. I tilfelle adopsjon er fylkesmannen den riktige adressen. Ingen lett sak,om det er det. Strenge regler.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved å legge fram bevis for hvem man er kan vel personen kanskje få opplysningene ved oppmøte på Riksarkivet. Det er jo over 60 år siden krigen slutta. Kanskje 'den' kan få se det uten bevis også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Roland

Hei, årsaken til at jeg ikke har lagt ut mer info er bevisst. 'Barnet' ønsker svaret, men ikke at historien spres ukontrollert. Vi tror mor skjulte far bevisst, og at hun hele livet visste hvem han var (mor er nå død). Tror derfor at far ikke kom på noen fødselsattest, videre at barnet ikke ble døpt. Jeg skal sjekke ut fødselsattest/melding. Takk for ideer så langt! Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.