Gå til innhold
Arkivverket

[#53584] Hjelp til å tyde dåp - Østre Fredrikstad 1888 Lagerta Nilsdatter


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren
Lenke Dåp No 33 Hva er det presten har skrevet over farens yrke? Når det står Byen som bosted er da 'Gamlebyen' som menes?. Står det ekte eller uekte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg kan være enig med tolkningen enkemand i første overstrykning. Den andre er jeg ganske usikker på. Uægte tolker jeg det til også. Kan tenke meg at byen er Gamlebyen, men er ikke helt sikker på det. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Sagarbeider er vel farens yrke, og det ser ut til at foreldrene har giftet seg før 1900 i alle fall: LenkeHer kalles alle for Henriksen, og det var vanlig navnskikk rundt 1900, med fars etternavn.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Takk til dere alle! Har lett igjennom gifte i Østre Fredrikstad fra 1888 til 1892 men finner ikke giftemålet. I følge familien skal det finnes halvsøsken av Lagerta og Hans døpt 5 feb 1893 (Østtre Fredrikstad). Da bor de på Vaterland. Han er ekte.Jeg finner også at en Lovise Marie Jensdatter som er gift og får barn med en Vognmand Anders Larsen. Kan dette være samme dame tro, altså mor til Lagerta? Barn Oskar Ludvig Andersen d (Ø Fred)) 18 okt 1885 Anna Otilia d 13 jun 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.