Gå til innhold
Arkivverket

[#53585] Amund Olsen Kolkind f. 1765 d. 1844


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Jeg etterlyser Amund Olsen Kolkind og Anne Evensdtrs følgene barn Christian Amundsen Kolkind f.1786Ole Amundsen Kolkind f.1788Even Amundsen f. 1799 Folketellingen i 1801 bodde han på StiksrudKan noen gi meg opplysninger om deres familierVennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lyngstad

Det er en lengre beskrivelse av denne slekten på side 282 osv i Ringerikske slekter bind 1 ( slekter fra Hole og Tyristrand) av A.Lagesen utgitt i 1927.Det kan kort nevnes her at det fremgår at ekteparet hadde 9 barn som nådde voksen alder; 5? sønner og 4 døttre. De som er navngitt her er Ole, Even, Christian, Kari, Gunhild, Anne og Randi. Alle døttrenes ektefeller er nevnt.Sønnen Ole var død før 1807, Christian døde ugift i 1839. 'Even synes å ha reist fra Kolkind allerede før den tid.' Datteren Kari var gift med Gulbrand Karlsen Stigsrud. Det var en Karl på Stigsrud på Tyristrand (s. 302). (Karl Gulsen Ertelien fikk skjøtet i 1788, døde i 1802) Det nevnes to sønner etter ham, Ole Karlsen Stigsrud og Helge Karlsen Stigsrud Ingen opplysninger om Even A. eller Kari/ Gulbrand der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lyngstad

Her er dåpen til Even i 1799 i Hole kirkebok, helt nederst på siden. Lenke høyre. Tyristrand var vel den gang en del av Hole, idag en del av Ringerike.I mitt forrige innlegg i lenken var Even beskrevet som e(nkemann?), jeg ville lett i kirkebøkene fra Hole etter evt ekteskap/ barnedåper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk for svaretChristian f.1786. etter det jeg har funnet ut var han gift og bodde i Tajet 21.04. 1866 g.m. Ragnhild Hansdt. TajetJeg hvet ikke om han var gift 1 gang førOle f. 1788 g.m. Oline Hansd. Festningen ?Even f. 1799 d. enkemann g.m. hvemDe andre barna har jeg opplysninger omKari var søster til disseAmund Olsen og Anne Evensd.hadde også Berte f.1794Jeg får teite i bind i 1 Vennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Inger LyngstadBeklager ,men det var nok ikke den riktige Christen jeg har funnet Da jeg så på vielser for Hole , var den Christen Amundsen fra Moe Den Christen jeg leiter etter er (som du sa) ikke gift og døde 1836Vennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei IngerDen Christian som døde i 1839 var 30 år ,da var han født i 1809.Dette stemmer ikke han var født 1786 ,og ville vært 59 årHilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.