Gå til innhold
Arkivverket

[#53586] hjelp til å tyde en anmerkning


Gjest inger marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest inger marie Næsset

Kan noen hjelpe meg å tyde en anmerkning som jeg tror hører til Inger Nielsdatters dødsprotokoll Sannidal 1823-1830, folio 132, NR 20. Klarer ikke å vite om det store NB som står hører til henne eller personen over. På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg leser følgende: Inger Nilsdatter , d. 17 aug beg 24 aug Elingsvig væst no Levang? Enke feter Salve Knudsen , Ellingvig. 92 1/2 år. NB tror jeg hører til den forrige noteringen.Litt vrient det der.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Jeg leser Ellingsvig væstre Levang. Dødsårsaken er Alderdom.Jeg ser at det står NB, men hvorfor? Ser ingen forklaring på dette, og da har det liten betydning om det gjelder den ene eller andre. Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Har sett sånne NB-anmerkninger tidligere fra prestens side når jeg har holdt på med mine aner også. Utrolig sjelden at de ble så gamle som over 90 år i de tidene,så det var vel derfor det kom sånne 'NB' eller '!!' som jeg også har vært borti ved dødsfall der de har vært ekstra gamle. Ellers står det ikke Feter Salve Knudsen,men 'Enke efter Salve Knudsen Ellingsvig.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.