Gå til innhold
Arkivverket

[#53589] Leter etter Gunhild Evje, hvor hun ble gravlagt


Gjest Knut Reidar Dovland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Reidar Dovland

Er på leit etter Gunhild Evje, hun ble født på Evje 2.9.1881 og døde 2.3.1940 Har ikke klart å finne hvor hun ligger begravd, noen mener Ris kirke i Oslo og at hun muligens budde på et sykehjem i Oslo Hun ble gift med enkemann Honorat Bonnevie Christie. Han ligger forøvrig begravet på Hornnes sammen med sin første kone Oleane Johanne Amalie Paulsen og sammen med 5-6 av barna. Hartvig Caspar Christie ( sønn ) døde i Bærum 21.3.1959. Han vet vi heller ikke hvor han ligger begravet. Honoratus var fut i setesdal / Flekkefjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Dovland

Takk skal du ha Tommy. Jeg så her at det også var en del gravsteiner avbildet. Vil ikke se det usansynlig at også gravsteinen til Honratius Bonnevie Cristie er avbildet, hvordan går jeg frem for å finne den i tilfelle det er bilde av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans J. Nymo

Er på leting etter min onkel, Alfred Andreas Simon Hansen, født 14.november 1897 i Øksnes, og døpt samme sted 26.desember 1897. Han ble konfirmert 21.juli 1912 i Sulitjelma. Hans foreldre flyttet til Dønna (den gang Dønnes)ca 1913. Alfred døde som sjømann i utenriksfart i tidsrommet 1935- 1945, men kirkebøker og registre over døde sjømenn er lukket for innsyn i dette tidsom. Kan noen hjelpe meg å finne når og hvor han døde, evnt. hvor han er begravet? Hilsen Hans Nymo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei Knut ReidarDe ligger alle i samme grav. Gunild Christie f. Evje ligger sammen med mannen, hans første kone og fem av hans døtre. Det er vanskelig å legge inn lenke fra Dis gravminner. Gravstenen er ikke avbildet.Finner en Hartvig Casper Christie begravd på Ringsaker, men han er født 1950 og døde 2000. Og i samme grav ligger en Hartvig Christie født 1918 og død 1990.Det er en Søren E. Christie som døde 1959, han ligger på Vestre Gravlund, Sagene i Oslo.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Dovland

Hei Laila. Mange tusen takk. Han Hartvig Caspar Christie jeg er ute etter er født 25.11.1893 i Hornes i Setesdal og død 21.3.1959 i Bærum. Han var Cand.teol. 1910. Prest for den Norske menighet i Berlin 1918, res.kap i Nannestad 1919, kallskap.i Ø Bærum 1937, Sokneprest s.st.1946, prost fra 1955 så var han første varamann til stortinget 1946-1949,fast stortingsmann for Akershus Høyre 1949. JA, Laila, nå kom jeg også på at jeg kan ta kontakt med Akershus Høyre, vil kanskje tru at de vet noe. Datter av daværende prest i Nannestad var trur jeg Karen Thorkilda Aschehoug og de hadde 3 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenSer at det ikke er registrert noen gravminner fra Bærum ennå. Så det kan jo fort være der han ligger. Ser av oversikten til Dis at det er fire kirker der. Bryn, Haslum, Steinskogen og Tanum. Hvilken kirke var han prost i? Kan vel fort være der han er begravet kanskje?Lykke til:-)mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Dovland

Hei igjen Laila. Jeg vet faktisk ikke hvilke kirke han var prest i men kommer i morgen til å ta telefoner til disse prestekontorene for å snakke med de om dette.Det som står er Østre Bærum.mvh Knut Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Reidar Dovland

Hei Berit. Mange takk, her var det mye. Du skal ha mange takk. Jeg har mye å lære når det og søke, kanskje du eller andre kan lære meg noe.mvh Knut Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er bare å prøve seg frem med å søke på nettet. Han var jo en off. person så det ville jo vært rart om det ikke lå noe på nettet om han. Det finnes mere. Prøv med å søke på hele navnet hans og kanskje også med tittelen. Jeg søkte på Google, men det finnes også andre søkemotorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.