Gå til innhold
Arkivverket

[#53590] Tangen, Kragerø


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiHar litt problemer nmed å tyde skriften i det første ekteskapslysningen her. det gjelder Ole Thomas Olsen og Karen Rasmussen LenkeDet er tydningen av stedsnavn som er problemet, særlig siden jeg er fulstendig ukjent i dette området. Han er tydeligvis fra et annet kirkesogn i området rundt Kragerø, men hvilket klarer jeg ikke å tyde. (konfirmasjon 6/10-01 i ?)Han som tar ut lysning her tok etternavnet Tangen. Hvis noen har noe om aner etc så er det og av interesse.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ole Thomas Olsen, bosted Tangen, stuert, f. 1887 Myren Skåtø, konf. 6/10 01 Skåtø, far Ole Larsen Myren. Karen Erikka Rasmussen, bosted Havnen, tjent i Xiania, f.1892 Kragerø, konf. Kragerø 22/4 1906?, far sjømann i Amerika Rasmus Severinsen.Ole/Thomas i 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f00815&gardpostnr=107&personpostnr=583&merk=583#ovre>LenkeSannsynligvis Karen i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakker fant Karen og dåpen her (nr. 15) LenkeMoren har et navn som jeg ikke klarer å tyde, tror ikke jeg har vært borti det før. Det er ikke mulig å finne en rasmus som passer i Telemark, er ikke sikker på om han er derfra.på RHD folketellingen 1865 er det bare 2 Rasmus Severinsen f. ca 1862 men om det er en Rasmus uten etternavn en eller annen plass i Telemark er jo en annen sak. Er alle tellingsdata i Telemark lagt inn på RHD/Digitalarkivet?En Rsasmius er fra Eigersund og en fra Ørskog.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei Steinar.Jeg har en del opplysninger om forfedrene til Ole Thomas,da jeg har forsket på slekta til hans mor Karen Johnsdatter pva. en venninne. Jeg er fra samme krets og har også litt andre opplysninger jeg kan bidra med.Det er litt for seint på kvelden til å skrive dette nå. Og det blir nok for mye å skrive ned her. Om jeg får en epostadresse eller postadresse kan jeg sende deg alt jeg har om noen dager. Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heiepostadressen er på start.no og er steiols5skriver den slik i et forsøk å ungå spam.Det er en jeg kjenner som er av den slekten som bor her nord, og er etterkommer av Ole Tangen.så jeg tar gjerne imot alt det du har om han aner.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.