Gå til innhold
Arkivverket

[#53591] Søker dødssted og dato for sjømann Alfred Andreas Simon Hansen, f. 14.11.1897


Gjest Hans J. Nymo
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans J. Nymo

Er på leting etter min onkel, Alfred Andreas Simon Hansen, født 14.november 1897 i Øksnes, og døpt samme sted 26.desember 1897. Han ble konfirmert 21.juli 1912 i Sulitjelma. Hans foreldre flyttet til Dønna (den gang Dønnes)ca 1913. Alfred døde som sjømann i utenriksfart i tidsrommet 1935- 1945, men kirkebøker og registre over døde sjømenn er lukket for innsyn i dette tidsom. Kan noen hjelpe meg å finne når og hvor han døde, evnt. hvor han er begravet? Hilsen Hans Nymo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsdato og dødssted skulle ikke være lukket for innsyn. Sjømannsrullen vil sannsynligvis gi svar på begge spørsmålene. Hvor var han mønstret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans J. Nymo

Ingen gjenlevende i denne slekten vet hvilket rederi han seilte for, men etter hva vi hørte som barn druknet han under et forsøk på å redde en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han må være registrert i en mønstringsrulle - i Trondheim? Eller i Bodø? Begge disse skulle være i Statsarkivet i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans J. Nymo

Hei, Takk for hjelpen Yngve. Skal kontakte Statsarkivet for å få hjelp eller innsyn. Du nevnte i din første mail 'sjømannsrullen'. Finner ikke noe referanse på nettet med det navnet, men finner jeg denne også i Statsarkivet? Jeg er nokså fersk i dette skjønner du. mvh Hans Nymo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.