Gå til innhold
Arkivverket

[#53614] En nøtt i Härjedalen/Norge


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

'Mahkta-Lasa' Mattis Larsson (f. 1808-12-29 d.1862-12-28) .Hans far het Lars Thursson og var født 1758. Denne slekten holdt til i Härjedalen/Norge.Er det noen som sitter med kunnskap om området eller evt. har opplysninger som gir litt flere opplysninger omkring denne Mattis og hans foreldre og øvrige aner. Etterslekten er kjent.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Stein Ole, du vet da utmerket godt at Herjedalen ikke lå i Norge lenger i 1758. Har du forsøkt Anbytarforum under Härjedalen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Jada Tore - jeg vet. Men jeg fikk en mail fra en venninne i Stockholm og limte inn det hun hadde skrevet. Tenkte ikke over det. Når det gjelder Anbytarforum så er min erfaring - og hennes - at det faktisk er vanskeligere å få hjelp der enn det det er her. Dessuten så virker det som om det flere svensker som er aktive her, og som faktisk synes det er morsomt å bidra. Jeg har ingen kunnskaper om Härjedalen selv så derfor valgte jeg å legge dette ut her.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.