Gå til innhold
Arkivverket

[#53616] Fra Kristiansand til Canada


Gjest Ingrid Askedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Askedal

Onkel til min bestefar het Aage Løland Ble født 19.01.1886 i Iveland,Aust Agder Vet han reiste til Dome Creek i British Colombia, Canada men vet ikke når han reiste og hvordan I Canada tok han navnet Ole Anderson Tror det er han jeg har funnet død 16.02.1973 Det jeg trenger hjelp til er å finne reiseruta hans til CanadaIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arild Lindland

Han reiste med Stavangerfjord fra Oslo 23 Oktober 1923. Det ser ut til at han bodde i Bø i Telemark da han reiste.mvhBjørn Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Aage Løland var fetter til min farmor. Jeg har en del opplysninger om morsslekten hans (Skaiaa), men lite om etterslekten etter Anders J Løland og Astri Kristjersdatter Skaiaa. Spennende å følge denne lenken. Vet du om det finnes etterslekt etter Aage? Går ut fra at din oldefar var Jørund Løland, f 1877, stemmer det? Og at en tredje bror var Kristen, f.1881? Hilsen Elisabet Aamdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabet Aamdal

Jeg har notert at Aage drev trelastforretning i Telemark. Kan det stemme? Ser av innleggene her at han bodde i Bø da han reiste. Hilsen Elisabet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Hei Elisabet:) Stemmer at Jørund var min oldefarAnders Jørgensen Løland og Astri Kristjersdatter Skaiaa hadde fire barn: Aase f? død liten Jørund f 1877 Kristen f 1881 Aage f 1886Aage hadde ikke familie i Canada, var aldri gift Bodde iflg min bestefar i i ei selvbygd hytte i Dome Creek Fram til han på sine eldre dager flytta til Prince George, der han dødeHva han gjorde i Bø i Telemark vet jeg ikke, men kan høre med bestefar hva han vet når jeg er innomIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.