Gå til innhold
Arkivverket

[#53620] Skifte efter Anna Elisabet Wikmand Ferøsundet


Gjest Kent Williamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Kent Williamsson

Jag undrar vad som står i detta skifte och speciellt om barn är nämnda vid namn?Anna Elisabet Wikmand Ferøsundet Levaag Våg 203b A.a.6 1743-1755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Boet er datert 11. desember 1747. Det står at hun døde 29. desember 1746. Hun etterlot seg enkemannen Ole Henrichsen Wichmand, og barna Henrich Olsen. 14, Abraham Olsen, 2, Ole Olsen, 1, Aagaatte Olsdatter, 13, Anna Elisabeth O., 8, Alled O., 4, og Janniche O., 10 år. Ellers nevnes bl.a. Mathias Henrichsen Wichmand i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Tack för de uppgifterna. Enkemannen Ole och Mathias i Bergen är väl bröder. Nämns det andra syskon ?Jag undrar mest om den Anders Witmandson på Kattaland skulle vara en broder till enkemannen Ole (som föreslås som en möjlighet i Tysnes Bb). Jag tvivlar på att det skulle vara så. Om han skulle vara omnämnd som en bror vore det intressant att veta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Hollund

Til (2). Ole Henrichsen Wichman var sønn av Anna Elisabeth Olsdt. Wichman. Jeg har notert at han heller ikke var enkemann i 1747, da konen Anna Abrahamsdt. døde i 1775 (iflg. Steinsbø).MVH Bjarne Hollund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kent Williamsson

Till (2) Yngve Nedrebø, jag tycker att det verkar lite konstigt i uppgifterna och undrar om det blivit något fel här? Jag har en uppgift som säger att Anna Elisabeth Olsdtr Wichman var gift med en Heinrich Wichman och att den som nämns som den efterlämnade änkemannen Ole Henrichsen Wichmand är hennes son och inte hennes äkta man, se (4). Nämns några andra namn förutom de du gav under (2) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.