Gå til innhold
Arkivverket

[#53626] Kristine Berg


Gjest Kåre Brandstadmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Brandstadmoen

Jeg søker opplysninger om mors-slekta til Kristine Berg. Fødselsdato har jeg ikke men hun var datter av Kristian Karinussen Pedersen Berg, født 10.2.1857 i Elverum, død 20.7.1935 i Ringebu.Hun drog til Amerika antakelig omkring 1930 og ble gift med Karl Johnson og bodde i Brooklyn. Hun døde barnløs i 1962. Hennes mann døde i 1950.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei Kåre Du søker mors-slekta til Kristine Berg. Har du noen flere opplysninger om moren ? Hva het hun, hvor bodde hun, når giftet hun seg med Kristian Kareniusen etc ??Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Brandstadmoen

Takket være lenke fra Anne J. Engmo til Ministrialbok 1880-1893 for Elverum kan vi slå fast at Kristian Berg giftet seg med Johanne Mattiasdatter 22.6.1880 født født 1860 i Grue. Det neste spørmålet som reiser seg er hvorvidt Kristin hadde søsken. Min mor som døde for flere år siden i en alder av 97 år fortalte at 'vi har slekt ved Oslo-kanten'. Dette kan tyde på at det er etterkommere etter Kristins søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.