Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Frank Nordby

[#53631] Embret Embretsen ,Løvhaugen (Løvhougen) i Elverum

Recommended Posts

Gjest Frank Nordby

Jeg trenger hjelp med å finne Embret Embretsen forfedre, hvem han giftet seg med og hvem som er mor til hans sønn Ole Engebretsen?. I klokkerbok nr 1 for Hedmark fylke, Elverum (1815-1829) _Fødte og døpte 1820 side 108-109 no 23 - Ole Engebretsen? finner jeg Embret Embretsen Bosted Løvhaugen som far og Olia / Olea Larsdatter?? som mor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Jeg er enig at det ser ut som om Olieas etternavn begynner med L. – Men jeg tror det må være ARNESDATTER som er forsøkt skrevet her.I alle fall bor det ei 16 år gammel Olia Arnesdatter nettopp på Løvhougen i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10427&gardpostnr=74&personpostnr=2526&merk=2526#ovre>LenkeJeg tror det var hun som inngikk ekteskap med Embret Embretsen Øxeth 28 desember 1810, - siden hun fortsatt har tilhørighet på Løvhaugen. ((Nr. 24 her til høyre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank Nordby

Takk skal du Iver. Jeg også var 'borti' Olie Arnesdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.