Gå til innhold
Arkivverket

[#53631] Embret Embretsen ,Løvhaugen (Løvhougen) i Elverum


Gjest Frank Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Nordby

Jeg trenger hjelp med å finne Embret Embretsen forfedre, hvem han giftet seg med og hvem som er mor til hans sønn Ole Engebretsen?. I klokkerbok nr 1 for Hedmark fylke, Elverum (1815-1829) _Fødte og døpte 1820 side 108-109 no 23 - Ole Engebretsen? finner jeg Embret Embretsen Bosted Løvhaugen som far og Olia / Olea Larsdatter?? som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jeg er enig at det ser ut som om Olieas etternavn begynner med L. – Men jeg tror det må være ARNESDATTER som er forsøkt skrevet her.I alle fall bor det ei 16 år gammel Olia Arnesdatter nettopp på Løvhougen i 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10427&gardpostnr=74&personpostnr=2526&merk=2526#ovre>LenkeJeg tror det var hun som inngikk ekteskap med Embret Embretsen Øxeth 28 desember 1810, - siden hun fortsatt har tilhørighet på Løvhaugen. ((Nr. 24 her til høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.