Gå til innhold
Arkivverket

[#53633] Oskar Marius Olsen Løvaas Født 08 Jul 1874 på Røa.


Gjest Jan H.Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan H.Haakerud

Hei.Trenger hjelp til å finne ut om det står noe i kirkebøkene ang fødselsdato til Oskar. Har prøvd å finne ut noe men finner ingen Oskar f. 08.07,1874.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Tusen takk for all hjelp. Er det noen her som vet om det har vært en gård i Akerhus som het Løvaas? Ser at faren kom fra Høland men heller ikke han het Løvaas til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Hjertlig takk for mye info.Vet du hvordan dette løvaas navnet kan ha blitt til ? Ifg histroien så heter han Oskar Løvaas. Vet bare at han giftet seg i Rjukan og døde der. Men har ingen grunn til å tro at han kan ha bodd på noen gård der som har hatt navnet Løvaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H.Haakerud

Har funnet ut at min morfar må ha vært broderen til Oskar. Under FHT1900 finner jeg Sigurd Wilhelm Olsen. Han heter senere også Løvaas. Begge har samme mor og far. Sigurd og Lucie for min mormor i 1910 så da må de har giftet seg i 1909 hvis de også den gang måtte være 18 år. Hadde vært greit å finne den kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.