Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hanne Heen

[#53655] Hjelp til tyding av kirkebok, Domkirken, Trondheim

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

HeiJeg lurer på om noen klarer å tyde navnet på moren til dette dåpsbarnet, det er helst etternavnet jeg er ute etter, resten går fint. Det gjelder innførsel nr. 8, 1779, Johanna Margaretha.LenkeMvhHanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg tror det står Marit Olsd. Holst (Holstes(datter))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Heen

Hei Takk skal du ha Berit. Da kom jeg litt videre, men da blir neste spørsmål, hvem og hvor kom Marit Olsdatter Holst fra? Hun er sannsynligvis født rundt 1750, mannen er født i Sverige, de får dette barnet i Trondheim, flytter så til Kristiansund og får en del barn til, før de rundt 1790 årene kommer tilbake til Trondheim, hvor mannen Nils Peter Norberg tar mesterbrev som skredder ca. 1797. Nils Peter skal være født i Sverige sannsynligvis av en soknapotekare Widerick Norberg, som igjen er født i Fredrikstad i Norge.Jeg søkte på navnet Holst i FT1801, og der var det jo en god spredning stort sett rundt hele landet. Men kjenner noen til denne damen ville det vært fint å høre fra dere.Mvh Hanne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.